beauty & lifestyle blog

środa, 16 maja 2012

Czyn społeczny :)

Wczoraj na blogu Kropla natury [KLIK] natknęłam się na informację o ciekawej inicjatywie, mianowicie o petycji w sprawie poszerzenia asortymentu kosmetyków naturalnych w sieci Rossmann. 

Wszystko zaczęło się od chrapki na niemiecką markę Alverde, o której na pewno tak jak ja słyszałyście wiele dobrego, nie mając niestety dostępu do jej produktów ...



(Zdjęcie: www.dm.de)



Akcja, jak się okazało nieco kontrowersyjna, szybko zaczęła zataczać szersze koła i na chwilę obecną walka toczy się po prostu o zwiększenie różnorodności oferty kosmetyków naturalnych w drogeriach Rossmann, niezależnie od marki.


Pozwólcie, że przytoczę treść petycji:

My, niżej podpisane zwracamy się z uprzejmą prośbą o poszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków w sieci drogerii Rossmann. Jako świadome konsumentki doceniamy preparaty o "przyjaznym"składzie, które nie szkodzą ani nam, ani środowisku. Chcemy mieć możliwość większego wyboru dobrych jakościowo, ekologicznych kosmetyków. Potrafimy analizować składy i jesteśmy świadome negatywnego działania na nasz organizm takich substancji jak: parabeny, oleje mineralne, glikol propylenowy, sztuczne barwniki, chemiczne detergenty... Naturalna, zdrowa pielęgnacja nie może być przywilejem tylko nielicznych. Pragniemy szerokiego, przystępnego cenowo asortymentu, dostępnego dla każdego/każdej z nas. Rossmann jest największą siecią drogerii w Polsce i mamy do niej zaufanie. Liczymy więc na pozytywne rozpatrzenie naszej prośby.


Nie wiem, jaką my, konsumentki, mamy siłę przebicia, ale uważam, że warto spróbować. Jeśli myślicie podobnie, zachęcam Was do głosowania.


Nawet jeśli akcja skończy się niepowodzeniem, to przynajmniej damy wyraz swojej opinii. Głosujmy. Potraktujmy to jak czyn społeczny :)))


Przypominam o urodzinowym rozdaniu!

42 komentarze :

  1. Tylko problem jest tej natury, że Alverde to marka własna drogerii DM. Rossmann ma Alterrę (produkowaną notabene przez Delli Werke, który jest wytwórcą Alterry). Także inicjatywa ciekawa, ale wątpię żeby DM użyczył którejś ze swoich marek własnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zoila, tak, wiem, właśnie dlatego po burzliwej dyskusji petycja zyskała szerszy charakter, nie powołując się już konkretnie na alverde, tylko na ogół marek naturalnych :)

      Usuń
    2. Nie umiem czytać ze zrozumieniem... Podjarałam się zdjęciem Alverde... Durna ja :D
      Nie no inicjatywa jest super, ale wątpię żeby spotkała się ze zrozumieniem producentów i dystrybutorów ;D

      Usuń
    3. Lepiej spróbować, niż nic nie robić :)

      Usuń
  2. oo ale by super było, jakby to w jakiś sposób pomogło, bo obecnie 3/4 mojej pielęgnacji owładnęła Alterra :D

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie fajna akcja :) Może się uda!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mysle, ze moze sie udac, dlatego, ze im wiecje produktow, tym wiecej konsumentek i sprzedazy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprofesjonalna, czyli wszystko w naszych rękach. I portfelach :DDD

      Usuń
  5. dobry pomysł! nie zaszkodzi, ewentualnie może wyjść na naszą korzyść :)
    podpisałam się pod tą petycją.

    OdpowiedzUsuń
  6. PODPISANE i udostępnione na FB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angel, świetny pomysł, trzeba wklejać, gdzie się da :)))

      Usuń
  7. zycze powodzenia i sily przebicia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno sama akcja społeczna jest godna podziwiu, jednakże czy gigant sprzedażowy Rosmann weźmie pod uwagę zdanie świadomych konsumentek? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brain, nie spróbujemy, to się nie dowiemy :)

      Usuń
  9. JAK NAJBARDZIEJ! PODPISUJĘ SIĘ RĘKAMI I NOGAMI ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa, niespotykana inicjatywa :) Podpisane :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama bym chętnie spróbowała Alverde lub czegoś podobnego poza Alterrą.

    OdpowiedzUsuń
  12. W takim razie idę podpisać petycje dla dobra narodu polskiego! ;DD
    Jestem jak najbardziej za naturalnym składem kosmetyków!.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście podpisałam i napiszę o tym na swoim blogu;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też oczywiście podpisałam :) A widziałyście nowe kosmetyki Noni care w rossmannach? Wydają się być podobne do alterry, ale póki co widziałam tylko kremy i maseczki chyba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inulinus, widziałam. Kupiłam nawet jakąś maseczkę na próbę, ale nie sprawdziła się u mnie.

      Usuń
  15. Ani Altera ani Noni Care się na mnie nie sprawdziła - za dużo alkoholu, w skladzie masa rzeczy, które mogą podrażnić i uczulić. Niestety musiałam postawić na droższe i trudniej dostępne marki. Nie wiem czy w sieciówce takiej jak rossman mamy szansę na kosmetyki naturalne dobrej jakości?

    OdpowiedzUsuń