beauty & lifestyle blog

wtorek, 17 stycznia 2012

Komu nałożyć? :)))

Coś poszło nie tak ... Niestety na jakiś czas muszę odejść od diety w pełni wegetariańskiej. Robię to dla dziecka, liczę więc na to, że zrozumiecie sytuację i oszczędźcie mi komentarzy o braku konsekwencji. W każdym razie spodziewajcie się, że na No to pięknie! z powrotem zaczną pojawiać się propozycje dań z mięsem. Dziś zapraszam na lekką sałatkę z paluszkami krabowymi, do której przygotowania zainspirowały mnie niedawne babskie pogaduchy :)))






Przygotujcie:

- szklankę ryżu (najlepiej basmati),
- duże opakowanie paluszków krabowych,
- puszkę kukurydzy,
- świeżego ogórka,
- majonez,
- sól i pieprz.

Ryż ugotujcie na sypko, ostudźcie. Dodajcie kawałeczki paluszków krabowych, pokrojonego w kostkę ogórka i odsączoną kukurydzę, składniki wymieszajcie, łącząc je łyżką majonezu (polecam odtłuszczony majonez Mikado dostępny w marketach sieci Lidl!). Doprawcie do smaku. Gotowe!

Ta arcyprosta sałatka jest wyjątkowo łagodna, choć w sumie dzięki paluszkom krabowym dość charakterystyczna w smaku. Świetna na drugie śniadanie w pracy, czy lekką kolację. Komu nałożyć? :)))

76 komentarzy :

  1. Nie jadłam nigdy kraba, ale sałatka wygląda apetycznie, więc możesz mi nałożyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zoila, częstuj się! :)))

      Usuń
    2. Paluszki krabowe nie mają w składzie kraba (a jeśli już to jakiś nikły % ale w większości nie mają z kraba nic)
      Ja nie lubię ich smaku ...

      Usuń
    3. Tylkokasia, funkcjonują jako paluszki krabowe, więc tak je nazywam :) A że na opakowaniach zwykle znajdujemy informację "o smaku kraba", to już "insza inszość" ;)))

      Usuń
    4. zoila pisała że nie jadła kraba to mi się tak nasunęło o tym składzie :)
      I myślę że w sumie wiele osób o tym nie wie bo nazwa wprowadza w błąd ;)

      Usuń
    5. Kasia, masz rację, warto na to zwrócić uwagę, bo nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, co kupują :)

      Usuń
    6. Ja też kraba nie jadłam, ani nic co krabopodobne jest ;-) Jakoś mnie nie ciągnie...

      Usuń
    7. Bella, to masz problem z głowy ;)

      Usuń
  2. rzeczywiście fajny przepis na ekspresowe danie, ale ja jakoś za paluszkami krabowymi nie przepadam. mimo wszystko, smacznego! ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agu, ja paluszki krabowe lubię, także ta sałatka naprawdę przypadła mi o gustu :)

      Usuń
  3. ooo uwielbiam takie nowości, a szczególnie lubuję się w ryżu ;)) smaku narobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, może wykorzystasz kiedyś ten przepis? Zachęcam, bo warto :)))

      Usuń
  4. poproszę wygląda bardzo apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Jedwabna, ja robiłam ją po raz pierwszy całkiem niedawno, ale tez zdążyłam ją bardzo polubić :)

      Usuń
  6. Znam tę sałatkę bez ryżu i kukurydzy a z ogórkiem zielonym, paluszkami krabowymi, sosem majonezowo-jogurtowym, ząbkiem czosnku, sola, pieprzem i koperkiem. Taką wersję uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Susanna, spróbuję na pewno, uwielbiam czosnek!

      Usuń
  7. To mnie uradowałaś :) Czekam na przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dezemka, od czasu do czasu będę coś wrzucać :)

      Usuń
  8. Przepraszam Cammie, ale dlaczego musiałaś odejść od wegetariańskiej diety? Jesteś w ciąży i masz jakieś niedobory i lekarz Ci kazał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, chodzi o kwestie zdrowotne, o których nie chcę tu pisać, zwłaszcza nieznajomym ;)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Yes, jakichś strasznych ilości mięsa to się jednak nie spodziewaj, myślisz, że tak łatwo się przestawić? :DDD

      Usuń
  10. Ja poproszę! Sałatka wygląda baaardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ych...szkoda, że nie cierpię paluszków krabowych, bo sałatka wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justychaaa, zawsze można czymś zastąpić, choć to już nie będzie to samo :)

      Usuń
  12. jak ja się przestawiłam z wegetariańskiej na normalne jedzenie to miałam jakiś czas kłopoty żołądkowe więc nie szalej:) a paluszków krabowych nigdy nie jadłam może się skuszę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arleta, oszczędzę ci opisu, jak się wczoraj pochorowałam :ppp

      Usuń
  13. ja również na czas ciąży wróciłam na dietę mięsną, a później bez problemu z powrotem na wega, wytłumaczyłam sobie, że to jest temu maluchowi potrzebne i mimo, że na początku było bardzo dziwnie, jakoś przetrwałam te parę miesięcy. trzymam za Ciebie kciuki - wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, tylko ja nie wiem, czy akurat paluszki krabowe maluchowi posłużą ...
      Jedz mięsko i potem maluchowi też dawaj - każdy lekarz Ci powie, że wykluczanie pewnych składników z diety nikomu na dłuższą metę nie służy. Dlatego właśnie Dukan jest taki straszny.

      Usuń
    2. Krzykla, jestem pod dobrą opieką :)

      Usuń
    3. Ani przez chwile w to nie wątpiłam, tylko te paluszki mnie trochę zaniepokoiły :).
      Trzymaj się cieplutko. Wszystko będzie ok. Ja przeszłam dwie potworne cholestazy, za każdym razem co najmniej miesiąc w szpitalu a dzieciaki jak rzepy ;)

      Usuń
    4. O rany, mam nadzieję, że mnie to ominie! Dzielna jesteś!

      Usuń
  14. Nie próbowałam paluszków krabowych i w ogóle kraba, chętnie spróbowałabym tej sałatki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandra, prawdziwe paluszki krabowe to w sumie rzadkość, w marketach dostępne są najczęściej wyroby krabopodobne ;)))

      Usuń
  15. Wygląda ładnie ale chyba przez te paluszki krabowe bym nie zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurcze, jakoś nie potrafię przemóc się do owoców morza :) ale całe danie wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aliss, paluszki krabowe są naprawdę łagodne w smaku, skosztuj kiedyś na próbę :)

      Usuń
  17. Nie lubię owoców morza, ale przygotuję dla znajomych ;D Zobaczymy jak im zasmakuje ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwetto, a ryby lubisz? Bo to podobny smak, tylko łagodniejszy. A te sklepowe paluszki krabowe koło prawdziwych krabów najczęściej nawet nie leżały ;)))

      Usuń
  18. A ja tam w pełni rozumiem. Sama wylądowałam z anemią w szpitalu i mam zakaz stosowania diety wegetariańskiej. Nie, nie był to efekt złej diety, po prostu źle mi się wchłania żelazo i nie mogę organizmu pozbawić tego żelaza pochodzącego z mięsa, które się wchłania łatwiej po prostu. A dla dziecka? Wiadomo,że zrobi się wszystko. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Catus, widzę, że mnie rozumiesz :) Bałam się, że mnie tu zagorzałe wegetarianki od czci i wiary odsądzą :)

      Usuń
  19. ymmm pyszności :D muszę sobie taką zrobić do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam paluszki krabowe :P Kiedyś bałam się jeść na surowo (zawsze grillowałam) a ostatnio zaczęłam robić zwykłą sałatkę (mix sałat, pomidory koktajlowe, papryka, paluszki krabowe i jogurt z czosnkiem) :D Moj M to bez niczego je zjada :P Wole nie wiedziec z czego są, ważne, że dobrze smakuja :D

    OdpowiedzUsuń
  21. ja z apaluszkami krabowymi srednio przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monica, rozumiem i namawiać nie będę, też są rzeczy, których do ust nie wezmę :)))

      Usuń
  22. Poproszę. Wygląda bajecznie.
    Choć ja wolę jednak rybę, która niczego nie udaje. Albo kraba, który jest krabem (to akurat nieczęsto ze względu na cenę).
    Z drugiej strony, ryba nie wyglądałaby ani w połowie tak smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sabb, potrawa przyjemna dla oka to już połowa sukcesu :)))

      Usuń
    2. Oj prawda. Człowiek je oczami. Rzekłabym, ze szczególnie kobieta, ale nie wiem, czy to już nie seksizm. ;)))

      Usuń
  23. Jesli jestes w ciazy to moje gratulacje:))a slatke pamietam jak mojej przyjaciolki mam zawsze robila i bardzo mi smakowala,juz dlugo jej nie jadlam,wiec czas chyba taka zrobic i przypomniec sobie jej smak :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Czekam na mięsne przepisy , a sałatke na pewno wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja poproszę :)

    osobiście uwielbiam również sałatkę z krewetkami! Pysznośći

    OdpowiedzUsuń
  26. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłam paluszków krabowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bella, ej, dlaczego wstyd? Wszystko przed tobą :)

      Usuń
  27. Mniam, wygląda smakowicie zwłaszcza, z,e uwielbiam paluszki krabowe :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja robię sałatkę krabową z ananasem i kukurydzą. Poniżej podaje przepis:

    Składniki:
    opakowanie paluszków krabowych
    5 jajek ugotowanych na twardo
    1 por - biała część
    1 puszka ananasa
    1 puszka kukurydzy
    sól, pieprz
    majonez, jogurt naturalny

    Przygotowanie:
    Do dużej miski wrzuć posiekane jajka, dodaj paluszki krabowe pokrojone w grubsze plasterki.
    Odsącz ananasa i kukurydze. Ananas pokrój w kostkę. Dodaj do miski. Pokrój w wiórki białą część pora.
    W osobnej miseczce wymieszaj majonez z solą i pieprzem, dodaj jogurt naturalny, w proporcji pół na pół, wtedy sos będzie nieco lżejszy w smaku. Składniki wymieszaj delikatnie z sosem.
    Odstaw na kilka godzin do lodówki. Najlepiej smakuje następnego dnia. Smacznego!
    Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń