beauty & lifestyle blog

sobota, 23 czerwca 2012

Nie taki diabeł straszny ;)))

Cześć, łasuchy :DDD Nie ma jak domowe ciasto. Najlepiej drożdżowe! Nie wiem, czy się ze mną zgodzicie, ale jak dla mnie wszystkie te cukiernicze masy, pianki, galaretki, polewy i kolorowe posypki mogłyby nie istnieć. Kocham proste domowe wypieki bez zbędnych bajerów. 

Ciasto drożdżowe uchodzi za trudne. Trzeba się przy nim napracować, poświęcić mu czas, zapewnić odpowiednie warunki, dać wyrosnąć. Mając to wszystko na uwadze, bałam się go jak ognia. Ale nadszedł dzień, w którym dojrzałam do podjęcia próby. Oto efekty, moje pierwsze drożdżowe ciasto :))) Częstujcie się! 






Nie taki diabeł straszny! Skorzystałam z TEGO przepisu, polecam, jeśli same chcecie zmierzyć się z wyzwaniem. Warto! Wyobraźcie sobie ten wspaniały, tradycyjny smak uszlachetniony słodką kruszonką ... Wyobraźcie sobie kawałek takiego ciasta podany z masłem, konfiturami lub miodem ... Pycha!

77 komentarzy :

  1. Jak ja dawno nie jadłam domowej drożdżówki!!! Twoja wygląda super smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katalina, powiem nieskromnie, że jest przepyszna!

      Usuń
  2. O matko wygląda przepysznie:)Ja uwielbiam piec,gotować i w ogóle krzątać się po kuchni:)Ale ciasta drożdżowego jeszcze nigdy nie robiłam.Trzeba spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Decameron, ja też piekłam drożdżowe po raz pierwszy w życiu :) Spróbuj koniecznie!

      Usuń
  3. Uwielbiam drożdżówki z kruszonką. Już czuję ten zapach!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie, autentycznie zaczął się u mnie ślinotok :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Największy kawałek dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tylko piekę, uwielbiam drożdżowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmea, ja też, ale do tej pory nie umiałam zrobić :)

      Usuń
  7. Narobiłaś mi ochoty na drożdżówkę, wygląda przepysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto drozdzowe uwielbiam, ale zawsze mnie odstraszało to wyrabianie - super przepis, z mikserem :D na pewno spróbuję, wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. FF, szczerze mówiąc mikser ledwo daje radę, następnym razem chyba jednak wyrobię ręcznie. Albo wrzucę do termomiksa :DDD

      Usuń
  9. z masłem i żółtym serem jak chałkę <3 mniam, mniam!
    u mnie nikomu się nie chce robić, więc zawsze kupujemy u Oskroby. jest przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Lewczyk, to jakaś lokalna piekarnia / cukiernia? Bo nie znam.

      Usuń
    2. piekarnia. wydawało mi się, że bardziej popularna... a tu się okazuje, że mają oddziały tylko na Mazowszu...

      http://www.oskroba.pl/

      Usuń
    3. Tak myślałam, że to jakiś lokalny biznes. U nas pieczywo kupuje się w "Piątce" :)))

      Usuń
  10. Moja babcia takie robi!!! Uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedwabna, no właśnie, to takie domowe, "babcine" ciasto. Postanowiłam podtrzymać tradycję :)))

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Paramore, żebyś wiedziała, że oblizywałam :DDD

      Usuń
  12. uwielbiam drożdżowe! om om om om :D i lubię je też robić, chociaż bywa kapryśne i upierdliwe ;) ale aż chyba zrobię jakieś! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Missesstyle, dobrze, że to pierwsze mi wyszło, bo w innym przypadku istniałoby ryzyko, że już nigdy bym się na nie nie porwała :)))

      Usuń
  13. właśnie uświadomiłaś mi jak dawno nie jadłam domowej drożdżóweczki...wygląda pysznie,a kruszonki to nie żałowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam,uwielbiam ciasta drożdżowe! ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam ciasto drozdzowe z jagodami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marie, drożdżowe z owocami to już wyższa szkoła jazdy, może następnym razem ;)))

      Usuń
  16. Ja w zeszłym tygodniu robiłam pizzę na drożdżowym cieście. Wszystko w sumie zajmuje mi zawsze aż 2 godziny, ale ciasto tak pięknie wyrasta i super smakuje :) Warto stworzyć coś takiego w domu :)

    Twoje ciacho wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bella, pizzę zawsze robię na drożdżowym, ale mam termomiks, więc razem z pieczeniem zajmuje mi to najwyżej 20 minut :)))

      Usuń
  17. ależ mi smaka narobiłaś, no wiesz! jak mogłaś?! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, ciasto drożdżowe to to czego mi dzisiaj trzeba :) Do tego zimne mleko i... "niebo w gębie" zagwarantowane :) Czemu tak kusisz, Cammie - teraz biegnę do sklepu po składniki, też upiekę, a co! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olfaktoria, jak to dlaczego kuszę? A dlaczego mam jeść sama? :DDD

      Usuń
    2. Kusicielka, kusicielka ;D
      Dzięki Tobie upiekłam drożdżowca i właśnie sobie go jem :) Została mi 1/3 ciasta! ;) Nieskromnie napiszę - wyszedł rewelacyjny :D

      Usuń
    3. Cieszę się! Całe szczęście, że ci smakuje, bo miałabym problem ;)))

      Usuń
  19. Lubię takie nie przekombinowane ciasta :) Swoją drogą dawno go nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Drożdżowe to najpyszniejsze ciasto na świecie!
    Zwłaszcza z jabłkami lub rabarbarem :)
    Uuuwielbiam :)
    Najlepiej smakuje, gdy jest jeszcze cieplutkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kraina, potwierdzam! Nie ma jak prosto z piekarnika :)))

      Usuń
  21. moje ciasto juz sie piecze, skorzystalam z Twojego pomysłu by upiec w keksowce i jak na razie ciasto wyroslo niebotycznie;)a jak pachnie;)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. o ja drozdzowka!! ja tez chce;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Odpowiedzi
    1. Magdalena, ja najwyraźniej jestem bardziej wybredna ;)))

      Usuń
  24. Aaaaa, zrobiłam się przez Ciebie głodna! Jest prawie północ, ale trudno, idę do lodówki!

    OdpowiedzUsuń
  25. ooooookropna jesteś! a ja taka głodna a tu dopiero 0:23 ;(

    OdpowiedzUsuń
  26. ja kiedyś zrobiłam i niestety wyszedł zakalec nie do ujedzenia :D Twoje wygląda pysznie :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obsession, może spróbujesz z tego przepisu? Dziewczyny wczoraj piekły i też im wyszło. Pyszne podobno :DDD

      Usuń
  27. Mniam mniam!Masz fantastycznego bloga!Dodaje do obserwowanych!A wolnej chwili zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgrałyśmy się, ja wczoraj piekłam moje pierwsze drożdżowe pół blachy z wiśniami, pół zwykłe drożdżowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Is, ten konkretny placek ze zdjęcia piekłam parę dni temu, ale wczoraj "popełniłam" go drugi raz :)))

      Usuń
  29. ale bym zjadła z miodem.... :slina:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angel, da się zrobić, miód też mam, tegoroczny :)))

      Usuń
  30. Tyle dobrego, że w lecie nie mam ochoty na nic słodkiego :D Bo w zimie zjadłabym pewnie połowę takiego ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Caught, no nie wiem, czy oparłabyś się temu zapachowi ;)))

      Usuń
  31. Ja jakoś nie przepadam za ciastem drożdżowym, ogólnie raczej jestem słono-pikantna niż słodka. Mąż za moją namową zakupił robot kuchenny Bosch - taki z metalową misą i specjalnym " hakiem " do wyrabiania ciasta i robienie ciasta w tym robocie to po prostu marzenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tanyia, ja mam termomiks, jest nieocenionym pomocnikiem w kuchni :)

      Usuń
    2. Nad termomiksem też myślę, a właściwie to zmiękczam męża, bo znam tą maszynę i wiem co potrafi i bardzo bym chciałam :)

      Usuń
    3. Wydatek spory, można mieć opory, ale to naprawdę bestia w kuchni :)))

      Usuń
  32. Szufladka, i jest tak dobre, że znika z prędkością światła :DDD

    OdpowiedzUsuń