beauty & lifestyle blog

czwartek, 2 czerwca 2011

W kupie siła!

Na pewne sprawy po prostu trzeba reagować. To, co dziś dotyka ciebie, jutro może dotknąć mnie. To, co dziś spędza sen z powiek mnie, jutro może nie dać spać tobie. Dlatego w geście solidarności z Sabbath, autorką perfumeryjnego bloga Sabbath of Senses KLIK, broniąc jej praw do własnego dorobku i latami wypracowywanej renomy, pozwalam sobie opublikować na łamach No to pięknie! jej apel o nagłośnienie bezczelnego złodziejstwa, którego stała się ofiarą. O tej przykrej historii możecie przeczytać TUTAJ.


Bloggerko! Bloggerze!

Tworzysz bloga, inwestujesz w niego swój czas, wiedzę, umiejętności, pasję? Tworzysz markę rozpoznawalną dla Twoich czytelników? Czujesz, że masz swoje miejsce w wirtualnej rzeczywistości?

Ilu z Was zastrzegło nazwę bloga, zarejestrowało domeny (z różnymi końcówkami) z tą nazwą?

Niewielu, prawda? Na tym polega istota blogowania: mamy miejsce w sieci, w którym bez opłat dzielimy się swoją pasją i talentem.

A teraz wyobraźcie sobie, że właściciel innego bloga rejestruje domenę z nazwą miejsca, o którego renomę tak długo dbacie i umieszcza tam odsyłacz do siebie.

Właśnie spotkało to mnie.

Właściciel bloga Nie Muzyczna Pięciolinia Marcin Budzyk wykupił domenę z nazwą bloga Sabbath of Senses, którego prowadzę od 2008 roku i umieścił tam przekierowanie na swojego bloga, na którym wielokrotnie mnie oczerniał.





Proszę, nie publikujcie tego adresu na forach, żeby nie przesuwać go wyżej w wyszukiwarce. Korzystajcie ze skanu.

Prawo pozwala na rejestrowanie domen o dowolnej, niezastrzeżonej nazwie. To, co powstrzymuje ludzi przed kradzieżą cudzej nazwy to zasady. Wiemy jednak, że istnieją ludzie, którzy ich nie mają.

To się może zdarzyć każdej i każdemu z nas. Bez względu na to, na jaki temat piszemy - zawsze może znaleźć się ktoś, kto będzie usiłował pasożytować na Naszej pracy. Nie pozwólmy na to!

Piszcie o tej sprawie na swoich blogach, wywalajcie kolesia z blogrolla, informujcie kogo się da - niech potencjalny kolejny cwaniak wie, że takie zachowanie oznacza internetowy ostracyzm. Zareagujmy tak, żeby każda kolejna pijawka, której przyjdzie do głowy taki numer miała świadomość, że nie warto.


Dziękuję
Sabbath


Przyłączam się do apelu. Opublikujcie go na swoich stronach, spróbujmy wspólnymi siłami nagłośnić sprawę. W kupie siła!

Mieści Wam się to w głowach? Bo ja ciągle nie dowierzam, że można się posunąć do takiego świństwa, bez skrupułów żerować na cudzym sukcesie i talencie. I sobie, i Wam życzę, żebyśmy zawsze po owoce naszej pracy sięgali sami :)))

13 komentarzy :

  1. Ludzie bywają doprawdy okrutni. ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. kurna ludzie nie mają żadnych zasad ....

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż ciarki mnie przeszły , że ludzi mogą tak perfidnie i cynicznie żerować na czyjejś ciężkiej pracy. Po prostu słów brak -_-

    OdpowiedzUsuń
  4. Julia, to prawda ...

    Kosmeto, mają. Swoje. Przedziwne i nie przystające do ogólnie przyjętego kanonu :(

    Iwetto, przykro mi przede wszystkim ze względu na Sabbath :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Na niektórych brak słów ... jak tak można?! Ja nie rozumiem ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cammie, dziękuję. Naprawdę myślę, że masowe oburzenie ludzi z zasadami może tego człowieka czegoś nauczyć. Może nie uczyni go lepszym, ale zmusi go do liczenia się z tym, że inni są lepsi, bezinteresowni, solidarni przeciw cwaniactwu.
    Oburzenie jest wielkie i nie dziwię się. Mnie napięcie powoli opada (choć wciąż nie potrafię wycisnąć z siebie ani literki o perfumach), ale nadal nie rozumiem, czemu on to zrobił. Przecież naprawdę go wspierałam, broniłam... Jestem beznadziejnie naiwna.
    Ale jednocześnie widzę, że nie tylko ja. Może to nie naiwność, może to po prostu człowieczeństwo? przecież wszyscy są tak samo zaszokowani, jak ja.
    Jeszcze raz dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Im więcej nas opublikuje ten apel, tym większe prawdopodobieństwo że złodziej zostanie ukarany w taki lub inny sposób. Nie możemy tego tolerować.

    OdpowiedzUsuń
  8. Axolen, trudno takie rzeczy zrozumieć :)

    Sabbath, wszyscy mamy tendencję do mierzenia ludzi swoją miarką. Naiwność nie ma tu nic do rzeczy :*

    Katalino, dlatego właśnie postanowiłam się włączyć :)

    Smieti, żeby tylko ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Współczuje jej! Dodam to do nowej notki :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Fashion Juley, byłoby miło :)

    OdpowiedzUsuń