beauty & lifestyle blog

piątek, 11 kwietnia 2014

Słowo się rzekło, czyli rzecz o kształtach paznokci


Jakiś czas temu obiecałam Wam, że pochylę się nad tematem kształtów paznokci. Słowo się rzekło, zatem oto jest, przegląd najpopularniejszych kształtów wraz z przykładami. Zapraszam!

W zasadzie można powiedzieć, że wszystkie możliwe kształty to wariacje na temat trzech kształtów podstawowych, czyli paznokci okrągłych, kwadratowych bądź trójkątnych. Najbardziej klasyczne z pewnością są paznokcie okrągłe, zwłaszcza w swoim owalnym wariancie, dość uniwersalne są też z pewnością paznokcie kwadratowe, szczególnie w wersji zaokrąglonej po bokach, najbardziej awangardowe z kolei to te trójkątne, często długie i bardzo szpiczaste.






Mówi się, że sposób opiłowywania paznokci dobierać należy do kształtu palców oraz do naturalnego kształtu płytki, jej długości i szerokości, dążąc do wyrównania proporcji. I tak na przykład palce krótkie najlepiej zdobić będą paznokcie długie i odwrotnie, do palców długich pasować będą raczej paznokcie krótkie. Płytkę krótką i szeroką wysmuklą paznokcie o zwężającym się, owalnym lub migdałowym kształcie, z tą naturalnie wąską dobrze skomponuje się kształt kwadratowy, także ten zaokrąglony po bokach. Wariantów jest oczywiście wiele i decyzję o kształcie paznokci musimy podjąć, opierając się po prostu na swoich osobistych preferencjach, zależnych od gustu, stanu paznokci, trybu życia i sama nie wiem, czego jeszcze.

Moje palce są raczej długie, choć stosunkowo szerokie. Najlepiej czuję się z paznokciami krótkimi, opiłowanymi w lekko zaokrąglony kształt. Nie nazwałabym go na pewno owalem, ale kwadratem też nie. Najbliżej mu chyba do kształtu po angielsku określanym słowem "squoval", oznaczającym zaokrąglony kwadrat. Dobrałam go sobie intuicyjnie, trzymam się go od wielu lat i raczej się to nie zmieni.



Na paznokciach mam śliwkowy lakier Virtual by Joko nr 74 z serii Vinylmania.



Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale trudno mi przekonać się do zyskującego ostatnio sporą popularność kształtu migdała, który zwłaszcza przy smukłych palcach i dłuższych paznokciach wygląda szponiasto. Nie mogę zrozumieć też mody na paznokcie trójkątne, które dla mnie są synonimem paznokciowego kiczu. Ale i tak mój osobisty ranking najbrzydszych, najbardziej obciachowych paznokci wygrywa tzw. "duck shape", czyli kształt po polsku zwany chyba (nie mam pewności) łopatką. Okropność! Nawet nie będę wklejać przykładu, wyguglajcie sobie. 


Tak jak wspominałam, estetycznie najbliżej mi do paznokci krótkich, tylko leciutko zaokrąglonych, w typie squoval. Jak u Anne Hathaway czy Alicii Silverstone.






Do paznokci trójkątnych nie przekona mnie nikt, zwłaszcza do tych długich, wyglądających naprawdę agresywnie. Tu przykład Kelly Osbourne i Fergie, którym mimo wszystko udało się jakoś nie przesadzić, zapewne dzięki w miarę sensownej długości.






Migdałki, czyli wariacja na temat paznokci owalnych, też nie do końca do mnie przemawiają. Wiem, że migdałowy kształt uchodzi za klasyczny, ale moim zdaniem balansuje na granicy klasy i jej braku. Kluczową rolę gra umiar. Poniżej Katy Perry, która go zachowała i Ke$ha, której w moim odczuciu go zabrakło.






Mam wrażenie, że paznokcie kwadratowe odchodzą trochę do lamusa, nie wpisując się w aktualne trendy, ale mimo wszystko można je jeszcze u niektórych dostrzec, nawet na czerwonym dywanie, jak w przypadku Rihanny czy Miley Cyrus.






Stary dobry okrągły kształt paznokci zawsze się obroni. Niżej udowadniają to Salma Hayek i Kelly Rowland.






Podobnie owal, ponadczasowy, zawsze elegancki i stylowy. Spójrzcie na dłonie Natalie Portman i Heidi Klum.






Wszystkie zdjęcia gwiazd, które wam pokazałam [więcej możecie zobaczyć TUTAJ], pochodzą sprzed raptem kilku miesięcy, także nie ma tu mowy o jakiejś dezaktualizacji, to są paznokcie, które naprawdę teraz "się nosi". Jak widać, dostrzec można na nich przeróżne kształty, od klasycznych po odważne, nowoczesne, nawiązujące do gorących trendów. Trendy jednak nie dla mnie, pozostaję przy moim bezpiecznym, sprawdzonym kształcie.


A Wy? W jakim kształcie lubicie swoje paznokcie najbardziej? Jaki kształt jest dla Was stylowy, a jaki trąci kiczem? Piszcie!

Buziaki,
Cammie.



88 komentarzy :

  1. U mnie okrągłe :) A czasami też owalne.
    Od dłuższego już czasu, krótkie.
    Migdałki/trójkąty nie podobają mi się w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aneta, mnie właśnie też. Nie chcę tu nikogo obrażać, bo wszystko jest kwestią gustu i nikt nie ma obowiązku zgadzać się z moim, ale zwłaszcza te trójkątne wydają mi się okropne.

      Usuń
  2. Ja najbardziej mogłabym się podpasować pod dwa typy pierwszy przez ciebie opisany i ostatni - zależy czy mam paznokcie dłuższe czy właśnie przycięte :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robaczek, ja tam lubię króciutkie i zwykle takie noszę, wydaje mi się, że ciemne lakiery na krótkich ładniej się prezentują.

      Usuń
  3. Ja od zawsze mam zaokrąglone kwadraciki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meis, no to witaj w klubie, ja też trzymam się od lat właśnie takiego kształtu.

      Usuń
  4. Najbardziej lubię kwadratowe z zaokrąglonymi bokami (sama staram się utrzymać właśnie takie) a najmniej podobają mi się te trójkątne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inga, te zaokrąglone boki ograniczają podobno ryzyko uszkodzeń, także dodatkowa korzyść :)

      Usuń
  5. O kurczę! O duck shaped nails nawet wcześniej nie słyszałam. Zdecydowanie nie moje estetyczne klimaty.
    U mnie królują przede wszystkim krótkie paznokcie, czasami zaokrąglam je nieco, czasami są kwadratowe, nieprzekombinowane. Migdałowy kształt podoba mi się jednak bardzo, ale tylko u innych, do moich dłoni/paznokci nie pasuje zupełnie, albo to ja po prostu nie mogę się w takiej wariacji odnaleźć. Tak, czy siak, próby mam już za sobą i pozostaje wierna klasyce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Megdil, to wyobraź sobie, że niektórzy noszą te nieszczęsne łopatki nawet u stóp! Masakra :DDD

      Usuń
    2. Cammie, nie przerażaj mnie :D

      Usuń
    3. Wyguglaj sobie, tylko zawału nie dostań :D

      Usuń
    4. Uwaga, tylko dla osób o mocnych nerwach! :D

      http://www.theguardian.com/theguardian/shortcuts/2012/may/08/shorter-cuts-duck-tailed-nails

      Usuń
    5. okropieństwo!
      trójkąty też do mnie nie przemawiają ;)

      Usuń
    6. M., ciekawe, jak toto się w butach mieści :DDD

      Usuń
  6. Migdał i trójkąt nigdy w życiu, nawet jakby mi dopłacali nie dam sobie zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karola, każdy ma podobno swoją cenę :DDD

      Usuń
    2. Kwadrat z lekko zaokrąglonymi rogami to jedyny kształt w jakim moje paznokcie dobrze wyglądają :D

      Usuń
    3. Dla mnie to też jedyny akceptowalny kształt :)

      Usuń
  7. Kwadraty z zaokrąglonymi rogami bo się wtedy nie haczą :) To mój ulubiony kształt żadnego innego nie przewiduję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angel, podobnie jak ja, lubię ten kształt i za jego wymiar estetyczny, jak i za praktyczny właśnie :)

      Usuń
  8. Bardzo mi się podoba Twój kształt paznokci i sposób ich malowania:)
    Moje paznokcie chyba są kwadratowe, nie mam pewności. Czasem mam ochotę wypróbować migdałki, ale mam dość długa płytkę i musiałabym sporo zapuścić żeby mieć co opiłować. W rezultacie mogłoby wyjść szponiasto:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Princess, ja chciałabym właśnie naturalnie mieć nieco dłuższą płytkę, no ale jak się nie ma, co się lubi, trzeba lubić, co się ma. Ale zapuszczone długie paznokcie nie kuszą mnie w ogóle, nigdy mnie zresztą nie kusiły.

      Usuń
  9. zależy jak spiłuję, generalnie każdy inny;-) przeważają zaokrąglone i okrągłe:-) mam dosyć szeroką płytkę, taką rozlazłą:( Ale mimo to najlepsza (moim zdaniem) długość dla moich paznokci to tak do końca palca:> estetycznie i praktycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Silje, ja też tak lubię :))) Podobają mi się krótkie paznokcie.

      Usuń
  10. Ja mam owalne, na razie krótkie. Marzę jednak o takich jak ma Katy Perry, mam naprawdę malutkie paznokcie i taki kształt przy moich paznokciach mi się najbardziej podoba. Ale szponiasta odmiana wcale mi się nie podoba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vashti, długość moim zdaniem przy tym kształcie ogromnie wpływa na ostateczny efekt. Tak jak pisałam, granica między klasą a kiczem jest cienka.

      Usuń
    2. Paznokcie Katy Perry to także mój ideał :)

      Usuń
    3. Nie dziwię się, idealna długość, dopracowany kształt.

      Usuń
  11. Dla mnie trojkatne sa paskune! Najbardziej preferuje zaokraglone, kiedys staralam sie spilowac na kwadratowe, ale z zaokraglonymi bokami, ale jakos nie wychodzilo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, sporo zależy od naturalnego kształtu płytki, może po prostu kwadraty ci nie pasują i tyle. Natury nie przeskoczysz :D

      Usuń
  12. Bardzo podoba mi sie kształt Twoich paznokci i ładny mani:) Czego uzywasz teraz do niszczenia skórek?:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla minie owal numer jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz ładne paznokcie:) ja mam okrągłe ale bardzo krótkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Far, dziękuję :) Mnie krótkie zaokrąglone bardzo się podobają. Prześliczne ma Kelly Rowland na tym zdjęciu, które wkleiłam.

      Usuń
  15. Ja już od dawna mam kwadratową płytkę. Jakoś nie potrafię inaczej obcinać paznokci, ale w sumie podoba mi się mój kształt, więc nie mam zamiaru go zmieniać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yuki,ja zawsze skracam pilniczkiem, więc osiągnięcie pożądanego kształtu nie jest trudne.

      Usuń
  16. uwielbiam i sama noszę zaokrąglone :) z rzadka okrągłe
    nie podobają mi się za to trójkątne, czy długie migdałki, o kaczuszkach nie wspominam nawet - to jest po prostu tragedia ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szpinakożerco, pomysłodawca tych kaczych powinien iść do piekła :DDD

      Usuń
  17. Chyba najbliżej mi do owalnych. Nie lubię, gdy są zbyt długie, więc umiar jest zachowany ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lala, owal wygląda chyba zresztą najlepiej na paznokciach średniej długości.

      Usuń
  18. kiedyś dość długo nosiłam pazurki kwadratowe, bo miałam wrażenie, że najlepiej pasują do moich niezbyt długich (i niezbyt zgrabnych) palców. na szczęście potem odkryłam swój kształt idealny - wg tego co pokazujesz - owal. idealny, bo od kiedy go noszę , ŻADEN paznokieć nie złamał mi się u nasady, co wcześniej było moją zmorą. a łopaty, o których piszesz - to fakt są fatalne, na szczęście już coraz rzadziej spotykane (kojarzą mi się wyłącznie z tipsami).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Redhead, też mi się właśnie wydaje, że to tipsy, przecież z naturalnego paznokcia trudno byłoby uformować coś takiego :D Niektórzy co prawda mają taką charakterystyczną, rozszerzającą się płytkę, ale to przecież nie to samo.

      Usuń
  19. Mój ulubiony kształt paznokci jest lekko (tylko lekko) zaokrąglony. I lubię długie paznokcie. Za krótkie mi się nie podobają i mam takie zdanie od lat, ale wiadomo - są gusta i guściki. Swoje własne niestety od dawna skracam, bo mimo rozmaitych zabiegów nie jestem ich w stanie zapuścić - są zbyt słabe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katalina, moje też są słabe niestety. Zamówiłam sławną odżywkę herome, zobaczymy, co zdziała.

      Usuń
  20. Widziałam kiedyś gdzieś ten duck shaped i myślałam, ze ktoś popełnił błąd w sztuce. A tego pełno jest w googlu! Sorry, ale wyglądają koszmarnie. Trójkątne tez mi się nie podobają.
    Ostatnio widziałam nowe trójkątne... Brzegi proste jak przy kwadratach tylko sama końcówka wypiłowana na ostry szpic. Trochę jak budynek ze stromym dachem. Nie wiem jak się nazywają, ale tez nie trafiają w moje gusta.
    U mnie króluje squoval (zaokrąglone kwadraty). Podobają mi się tez kwadraty, ale niestety wtedy szybko mi się lamią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewlyn, te trójkątne występują w różnych wariantach, wszystkie dla mnie wyglądają równie obciachowo :D

      Usuń
  21. Bardzo fajny post ; ) Moje to migdałki i jest do dla mnie "naturalny" kształt. Kiedy tylko próbuję nadać im inny kształt łamią się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena, dziękuję, cieszę się, że cię zainteresowałam.

      Usuń
  22. Migdałki i owale to moi zdecydowani faworyci, choć niektórym dłoniom baaardzo pasuje też squowal albo nawet kwadraty i u innych niesamowicie mi się podobają. Przy moich dłoniach jednak zdecydowanie najlepiej wygląda kształt owalny w kierunku lekkiego migdałka. Znów zapuszczam paznokcie do takiego kształtu, bo się za nim stęskniłam po kilku miesiącach noszenia krótkich "okrąglaków" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS: Trójkątów i duck shape też nie cierpię, ale koniec końców - z wyjątkiem tych dwóch - każdy kształt to ładny kształt, dopóki paznokcie są zadbane :)

      Usuń
    2. Ev, święte słowa! Czasami jak przeglądam zdjęcia paznokci w necie, zastanawiam się, co babkami kieruje, że niektóre wrzucają do sieci tak okropne fotki, z zaniedbanymi dłońmi, niepoodsuwanymi, pozadzieranymi skórkami, krzywo pomalowanymi paznokciami i palcami upapranymi lakierem.

      Usuń
  23. Ja ciągle walczę z kształtem swoich paznokci i jestem już coraz bardziej bliżej celu, tzn. średniej długości i koniecznie zaokrąglonych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamiluśka, a z czym masz problem? Z zapuszczeniem, czy z nadaniem kształtu?

      Usuń
    2. I z tym i z tym. A wszystko przez długotrwałe obgryzanie ;(

      Usuń
    3. Ja obgryzałam tylko we wczesnym dzieciństwie, na szczęście szybko mi przeszło.

      Usuń
  24. Kaczkowego kształtu nie widziałam jeszcze na oczy mimo przeszłych 30 wiosen, naprawdę takie się nosi ? Kształt zaokrąglonego kwadratu nadała moim paznokciom kiedyś manikiurzystka i chyba ten podoba mi się najbardziej. Dwie ostatnie propozycje także trafiają w mój gust. Natomiast migdałki kojarzą mi się ze szponami. Moja nauczycielka od historii takie miała, jeszcze lekko podwinięte, pomalowane na malinowo-czerwono z lekko pożółkniętymi opuszkami palców od papierosów....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leemonka, widzę, że ten widok tobą wstrząsnął, skoro do dziś wspominasz to z taką odrazą :D

      Usuń
  25. ja niestety mam kształt łopatkowaty z natury - paznokcie rozszerzają się u mnie w górnej części i gdybym im pozwoliła, rosłyby właśnie na kształt takiej "łopatki". dlatego ścinam je na krótko, bo z takimi niewiele da się niestety zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milie, krótkie paznokcie też mogą być śliczne, także nie miej kompleksów. Zwłaszcza że przy szerokiej płytce możesz pozwolić sobie na zdobienia.

      Usuń
  26. Zdecydowanie wolę u siebie długie paznokcie (nawet bardzo długie), opuszek musi być zakryty :-) A co do kształtu to mam głównie migdał, który przy krótszych (ale wciąż długich) czasem przechodzi w owal :-) Mam smukłe i długie palce, plus wąską płytkę i lubię to dodatkowo podkreślać. Najlepiej widać kształty moich paznokci w karcie ,,zdobienia". Kwadraty są poza tym dla mnie strasznie niewygodne. A trójkąty.... a fuj! Jeszcze stiletto jakoś ujdzie, ale to głównie w zdobieniach ,,na pokaz" aby mieć duże ,,pole do popisu", na co dzień to kicz :-P No i z naturalnej płytki tego kształtu nie ma jak uzyskać. Natomiast bardzo podoba mi się ,,ścięty migdał na kwadrat", jednak jest dla mnie niestety niewygodny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inanna, zawsze podoba mi się u innych długa i wąska płytka, sama niestety takiej nie mam.

      Usuń
  27. Mnie też się te szponiaste nie podobają... Ale i swoich nie lubię strasznie. No chyba, że mam długie i pomaluję. Zazdroszczę kobietom, które mają takie ładne, zaokrąglone pazurki :) Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katsuumi, w takim razie musisz zapuszczać i malować :)))

      Usuń
  28. Trójkąty to według mnie najgorszy kształt, dłonie wyglądają trochę jak łapki kury... Migdał może być ładny, co pokazała Katy Perry, ale u Ke$hy wygląda okropnie. Najbardziej podoba mi się owal i zaokrąglony kwadrat, mi samej najbliższej do tego pierwszego, ale wciąż walczę - moje paznokcie nie wyglądają jeszcze najlepiej, przez lata je maltretowałam, teraz już nie mam problemu z obgryzaniem, ale zdarza mi się np. w stresie je skubać. Mam nadzieję że w końcu wyleczę tę przypadłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cassidy, no fakt, takie szponiaste te trójkątne paznokcie, ani to ładne, ani praktyczne.
      Życzę wytrwałości w walce ze złymi nawykami!

      Usuń
  29. Moda na kształty paznokci też się zmienia, teraz noszę kwadratowe, uwielbiam też migdałki, zaokrąglony kwadrat też jest spoko, choć wolę u kogoś niż u siebie. Nie mogę jedynie przekonać się do bardzo okrągłego kształtu na dosyć szerokich i krókich paznokciach, bo wtedy cała płytka przypomina kółko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kleopatre, ty akurat masz bardzo ładne paznokcie, wydaje mi się, że możesz pozwolić sobie na każdy kształt.

      Usuń
  30. Marzą mi się migdałki, ale przy mojej płytce źle by to wyglądało. Noszę kwadratowe z zaokrąglonymi lekko rogami. Długość staram się utrzymywać średnią bo zarówno krótkie jak i długie mi nie pasują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Freak, ja fatalnie czuję się z długimi, zwykle noszę króciutkie.

      Usuń
  31. Osobiście mam długie , szczupłe paluchy. Podobnie jak Ty, intuicyjnie nosze paznokcie spiłowane krótko i w takim właśnie kształcie jak Ty preferujesz . Taki lubie najbardziej .

    OdpowiedzUsuń
  32. Okrągłe albo zaokrąglone - to moje kształty :) I, jak Ty, wolę krótkie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja mam raczej krotkie palce, ale paznokcie rowniez nosze krotkie, ze wzgledu na wygode.
    W sumie ksztaltem przypominaja Twoje, no moze sa troche bardziej kwadratowe:)
    A trojkatne paznokcie sa dla mnie obrzydliwe, jak kurze szpony....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lemesos, no niestety, nasuwa się takie skojarzenie ...

      Usuń
  34. Co to za pierścionek masz? Jest prześliczny, zazdraszczam :)
    Możesz napisać, gdzie nabyłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, to pandora :)

      http://www.pandora.net/pl-pl/explore/products/rings#!190383/metal/06

      Usuń
  35. Ja uwielbiam kwadraty i do takiego kształtu właśnie dążę :).

    OdpowiedzUsuń
  36. A ja najbardziej lubię migdały , trójkąty jak to nazywacie i sztylety , to są najbardziej funkcjonalne kształty paznokci długich bo kwadrat się nie sprawdza, piszecie w większości że mówicie NIE takim kształtom ale założę się że 90 % z Was kobitki nawet nie miała nigdy takich zrobionych ...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kornelia, do funkcjonalności w ogóle się nie odnoszę, dla mnie te kształty są po prostu brzydkie, wybacz.

      Usuń
  37. A masz gdzieś post jak opiłowujesz swoje paznokcie na kształt squoal? Podobają mi się Twoje paznokcie i chciałabym takie wykonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milena, niestety nie, wydaje mi się zresztą, że trudno byłoby pokazać to na zdjęciach. Może poszukaj na YT?

      Usuń
  38. Ja mam krotkie i w ksztalcie migdala bo mam dlugie palce a mam krotkie bo mi sie wydaje ze jak sa krotkie to sie wydawaja czystsze ale te lopaty ochoda kto takie moze lubiec a twoj lakier sliczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, gusty są różne, ale ja też niektórych upodobań nie mogę u innych zrozumieć :)

      Usuń
  39. czesc dziewczyny zanowilam lakiery hybrydowe nie umiem pilowac paznokci probowalam znalesc filmy by zobaczyc jak pilowac paznokcie by nadac im ksztalt okragly ale nie znalazlam na kwadratowe tez nie znacie jakies strony gdzie bede mogla zobaczyc film o pilowaniu paznokci i nadawaniu im kształtu

    OdpowiedzUsuń