beauty & lifestyle blog

piątek, 16 września 2011

Miasto smoka

Symbolem Lublany jest smok. Spogląda z miejskiego herbu i strzeże miasta na Smoczym Moście.






Skąd smok? Prosto z mitologii greckiej :))) Lublańczycy utrzymują, że Jazon uciekając ze złotym runem, dotarł aż do Lublanicy, gdzie pokonał smoka i założył miasto, Lublanę właśnie.

Na Smoczym Moście smoków jest kilka. Miejska legenda głosi, że poruszą ogonami, jeśli mostem przejdzie dziewica. Nikt nigdy nie widział, żeby choć drgnęły ... ;)))




16 komentarzy :

  1. ha ha, legenda z dziewicą jest genialna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Może to nie o dziewczynę, ale o dziewicę chodzi? To by tłumaczyło nieruchomość smoczych ogonów. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się rzeźba :) Sama legenda również ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać klimat śródziemnomorski działa na tamtejsze kobiety... ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cammie rewelacyjne te Twoje posty podróżowe. Tak wiesz, palcem po mapie :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Simply, Kasiek, w Toruniu funkcjonuje podobna. Tam poszukiwana jest studentka dziewica, równie bezskutecznie ;)))

    Sabb, o dziewicę, jasne, że o dziewicę, a co ja napisałam? :DDD Za mało sypiasz :***

    Katalina, robiłam to zdjęcie w biegu, niemal wyskoczyłam z samochodu na tym moście :)))

    Violl, najwyraźniej ;)))

    Dezemka, dzięki! Przyjemnej lektury :***

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie legendy. :) A Tobie zazdroszczę rewelacyjnej podróży. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj mnie tez wciągnęła Twoja podróż Cammie i czytam każdy wpis jak przewodnik :)))
    Jeszcze raz napisze , ze wycieczka bossska ..!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. i oto znalazłam kolejny powód, by pojechać do Lublany =]

    OdpowiedzUsuń
  10. W poście o rowerach pytałaś co to za zespół: Siddharta! Najlepszy słoweński rock band, niestety z tego co zauważyłam koncertują tylko w Słowenii, dlatego już planuję wyjazd na przyszły rok =]

    Ale smok też piękny i to kolejny powód by tam pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jako stara żeglarka znam inny, podobny mit: przepływając naprzeciw wiatraka niedaleko Świnoujścia można sprawdzić, czy na pokładzie jest dziewica ;) Teoretycznie wtedy wiatrak zacznie się obracać, a stoi nieruchomy już dość długo :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Redhead, Mamibecia, żebyście wiedziały, skąd teraz do Was piszę :DDD

    Bella, :)

    Natasza, wybacz, zupełnie nie znam tej kapeli :) Wierzę, że warta wyprawy do Słowenii :)))

    Rebellious, :ppp

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam legendy związane z miastami :))

    Cammie cudownie, że mogę razem z Tobą podróżować :*

    OdpowiedzUsuń