beauty & lifestyle blog

niedziela, 11 września 2011

Podróż w czasie

1700 restauracji, 1600 kawiarni i cukierni, 150 muzeów, 100 teatrów. Przystanek drugi, Wiedeń!

Po swojskiej, gwarnej i zatłoczonej Pradze, Wiedeń wydaje się wielkomiejski, monumentalny i wytworny. Jest przepiękny, niewiarygodnie zadbany i czysty.

To miasto trzeba oswoić. Nie była to dla mnie miłość od pierwszego wejrzenia. Ciągle pełna jestem rezerwy. Podziwiam, ale czuję respekt, nie jestem do końca swobodna. Może dlatego, że po niemiecku nie znam ani słowa. No, może z wyjątkiem tych kilku, które pamiętam z "Czterech pancernych i psa", ale zakładam, że hande hoch i raus się nie liczy ;))) W każdym razie nieznajomość języka wzbudza we mnie poczucie wyobcowania.

Nie odzywam się więc, tylko patrzę. I co widzę? Że Wiedeń to miasto, w którym współczesność zderza się z historią.

















Wiedeń, wielkie, nowoczesne miasto, w którym podróżuje się w czasie.




15 komentarzy :

  1. uwielbiam Wieden... po prostu uwielbiam i u mnie byla to milosc od pierwszego spotkania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiedeń jest na mojej liście stolic do zwiedzenia :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze zdjęcie - rewelacja! Nie potrzebuje komentarza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maus, wyobrażam sobie, że czujesz się tu jak ryba w wodzie :)))

    Renia, ja już odhaczam ;)))

    Violl, B. robił swoją nową zabaweczką ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. och, marzę żeby tam pojechać...

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, do Wiednia zdecydowanie trzeba się przekonać! Niby zachwyca, a jednak trzyma na dystans i nie pozwala w pełni się nim w pełni cieszyć. Mimo to gdy przekroczy się pewną niewidzialną granicę czy to spacerując jednym z ogrodów, czy podziwiając architekturę - można się zatracić w tym mieście! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście niesamowita mikstura! A masz chociaż ze sobą kogoś kto mówi po niemiecku? Tak czy inaczej wyprawa wygląda na udaną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiedeń jest pięknym miastem:)

    http://kobiece-wariacje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cammie -piekne masz wkacje kochana !

    OdpowiedzUsuń
  10. Simply, pojedziesz, pojedziesz :)

    Marcia, Wiedeń jest olśniewający, może dlatego tak onieśmiela?

    Katalina, niestety nie, ale na szczęście wszyscy tu mówią po angielsku, więc dogadać się można. Problemem są szyldy, opisy, instrukcje itp :)

    Kobiecewariacje, :)

    Mamibecia, żebyś wiedziała :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubie Wieden-chetnie tam wracam!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczna sprawa. Z chęcią bym się tam wybrała ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja niemieckiego uczę się już 9 rok - ale i tak za bardzo bym się nie potrafiła dogadać ;P

    OdpowiedzUsuń
  14. Marta, ja jestem tutaj pierwszy raz :)

    Katsuumi, :)

    Splątane Słuchawki, nie wierzę :) Zawsze coś w głowie zostaje. Na pewno czułabyś się swobodniej niż ja ;)))

    Lidzia, cieszę się, że ci się spodobały :)

    OdpowiedzUsuń