beauty & lifestyle blog

piątek, 12 sierpnia 2011

O, kurka! ;)))

O, kurka!

Sztuka w trzech aktach ;)))


Występują:

w roli głównej: świeże, aromatyczne kurki
w pozostałych rolach: jajka, szczypiorek, bagietka, masło, oliwa, pełnoziarnisty makaron penne, czosnek, parmezan, śmietana, cytryna, koperek


Prolog

Środek sezonu na kurki! Pyszne, potrafiące urozmaicić swoim subtelnym smakiem każde danie :)))


Akt I

jajecznica z kurkami






Wystarczy porządnie wypłukane kurki przesmażyć na maśle z kroplą oliwy, wbić jajka, doprawić, posypać szczypiorem do smaku. Do tego świeża bagietka z masłem i niebo w gębie!



Akt II

makaron z kurkami






Akcja się rozwija, zaraz zrobi się gorąco! ;))) Ugotujcie makaron al dente. W międzyczasie oczyszczone kurki przesmażcie na oliwie z masłem, dorzucając dwa, trzy ząbki czosnku pokrojonego w plasterki. Dodajcie ugotowany, odcedzony makaron, wymieszajcie. Podawajcie z odrobiną parmezanu albo innego ulubionego sera.



Akt III

kurki w śmietanie






Uwaga, scena finałowa! Kurki trzeba udusić ;))) Na maśle, pod przykryciem, przez mniej więcej 10, 15 minut. Dodajcie odrobinę soku z cytryny, no i oczywiście śmietanę, najlepiej wymieszaną z odrobiną soli, żeby się nie ścięła. Do tego duuuużo koperku :))) Możecie podać jako sos do czegokolwiek, bądź wcinać z pieczywem, jak ja :)))



Epilog

Smacznego!

41 komentarzy :

  1. jedyne grzyby jakie moge jesć to kurki ;) z makaronem najchętniej!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi ochoty na grzyby narobiłaś! mniam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym wpadła na te kurki - pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Agnieszka, a z pozostałymi grzybami co jest nie tak?

    Princetonxgirl, no to szoruj do lasu! Albo do sklepu ;)))

    Lemi, wpadaj, adres znasz ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam nigdy kurek, ale tak piękne i smacznie wyglądają na tych zdjęciach.. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurki w śmietanie wyglądają smakowicie :)
    Aż się głodna zrobiłam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Chwila, naprawdę nigdy nie jadłaś? Musisz to koniecznie nadrobić, są pyszne :)

    Emka, ja w sumie też :DDD

    OdpowiedzUsuń
  8. Cammie - cudo!!! Załapię się na te z makaronem i kurki w śmietanie? :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Swirrruska, cóż za gorące uczucie :DDD

    Sylvia, załapiesz się na wszystko, na co tylko masz ochotę :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mnie rozbawiłaś formą tego postu :DDD genialne! I wszystko wygląda przepysznie, nie omieszkam spróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne przepisy, ale mi ochoty narobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  12. A.M, częstuj się :)))

    Violl, tak oto zostałam dramatopisarką :DDD

    OdpowiedzUsuń
  13. Karola, naprawdę nie są trudne, także zachęcam do gotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. łaaaał!!!! rewelacja!!!! czy jajecznicę można zjeść na późną kolację czy muszę czekać do rana .....:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmm te kurki w śmietanie wyglądają rewelacyjnie!! :)

    Dodaję Cię do obserwowanych i skromnie zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Łooooooo... świetne przepisy, a to jak je przedstawiłaś po prostu zwaliło mnie z nóg! Mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
  17. Simply, dziękuję :* Miło słyszeć, że mam jakiś styl :DDD

    Makeup.info, zaczekaj do rana ;)))

    One_Love, witaj :)

    Lejdi, cieszę się, że ci się spodobało :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jadlam dzisiaj kurki u babci <3333333

    OdpowiedzUsuń
  19. Chociaż nie przepadam za grzybami w jakiejkolwiek postaci, zawsze miło jest popatrzeć na przyrządzoną z pasją potrawę :). A "o kurka" to ulubiony wykrzyknik mojego znajomego z pracy :P. Słysze to po 10 razy dziennie xD

    OdpowiedzUsuń
  20. Ensepeunse, co dobrego jadłaś? :)

    Katalina, ale on chyba nie ma grzybów na myśli, co? ;)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam grzyby :)! Tak samo zbierać jak i jeść ;P

    OdpowiedzUsuń
  22. Haha, dramaturdzy mogą się schować! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Goskaaa, to może dzisiejszy wpis będzie dla ciebie inspiracją? :)))

    Rebellious, może minęłam się z powołaniem? ;)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Ha, ha dawno sie tak nie usmialam :D
    Swietny pomysl na posta, a przepisy przy okazji wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. kurki w smietanie... mmmmmmm...... rozmarzyłam się ;D

    OdpowiedzUsuń
  26. Moodlishko, smacznego :)))

    Kathrin, trafiłam w upodobania? :DDD

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniaaaaaaaam, muszę iść coś zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  28. ja też najbardziej lubię kurki :)
    a duszone tylko ze słodką śmietaną

    OdpowiedzUsuń
  29. Pszczółko, :)))

    Wszystko co mnie zachwyca, ze słodką jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Heh ciekawy pomysł na napisanie posta :)) Potrawy wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Pure Morning, staram się, żeby nudno nie było ;)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Mniaaam! Najbardziej nęci ten makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zakręcona, też mam słabość do makaronów :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Hehehe, nie, zdecydowanie nie grzyby chodzą mu po głowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Katalina, tak myślałam :DDD

    OdpowiedzUsuń
  36. ostatnia opcja najbardziej mi sie spodobala :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Cammie, następnym razem spróbuj.. to sekret mojej ciotki, a na grzybach to się ona zna :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Maus, :)

    Wszystko, obiecuję! :)))

    OdpowiedzUsuń