beauty & lifestyle blog

niedziela, 9 grudnia 2012

NAPRAWDĘ najłatwiejsze ciasto w świecie :)))

Pewnie u wielu z Was pachnie już świątecznym piernikiem, prawda? U mnie natomiast zapachniało dziś szarlotką, słodkimi jabłkami i cynamonem. W dodatku arcyprostą szarlotką! Minimum pracy, maksimum smaku :)))






Przepis podpatrzyłam dawno temu na kotlet.tv, od tamtego czasu piekłam ją już wielokrotnie. Zawsze wychodzi! A najlepsze jest to, że jej przygotowanie nie wymaga żadnego miksowania, ubijania, czy zagniatania. Jedyne, co trzeba zrobić, to połączyć kilka sypkich składników, stąd też potoczna nazwa tego ciasta: szarlotka sypana :)))

Przygotujcie:

- szklankę mąki;
- szklankę cukru (ja jak zawsze obcinam ilość cukru o połowę, dodając tylko pół szklanki);
- szklankę kaszy manny;
- 1 łyżeczkę proszku do pieczenia;
- 100 g schłodzonego masła;
- kilogram startych  albo pokrojonych na małe kawałeczki jabłek;
- cynamon.

Wszystkie sypkie składniki należy ze sobą dobrze wymieszać i to w zasadzie tyle, jeśli chodzi o przygotowanie bazy do tego ciasta. To niewiarygodne, ale właśnie tak jest. 

Na natłuszczoną blaszkę (ja używam tortownicy o średnicy 24 cm) wysypcie mniej więcej 1/3 mieszanki, na nią wyłóżcie pokrojone na niewielkie skrawki masło, też około 1/3 przygotowanej ilości. Teraz pora na warstwę jabłek, z połowy tego, co starłyście. Jabłka obficie doprawcie cynamonem i wysypcie na nie kolejną warstwę suchych składników (znowu trzecia część), na wierzch której jak wcześniej trzeba dodać masło. Na koniec ponownie jabłka, cynamon i ostatnia część suchej mieszanki i masła. I tyle! Na godzinę do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Jeśli mój opis mimo wszystko brzmi dla Was skomplikowanie, odsyłam do źródła ---> KLIK, gdzie możecie zobaczyć też zdjęcia step by step.

Gorąco Was namawiam do wypróbowania tego przepisu. Ciasto jest proste i błyskawiczne w przygotowaniu, a smakuje wybornie, jak to szarlotka. W związku z czym idę sobie wziąć jeszcze jeden kawałek. Komuś nałożyć? :DDD



Zapraszam do udziału
w konkursie mikołajkowym!
Do wygrania dwa zestawy
kosmetyków ufundowanych
przez drogerię Rossmann!

77 komentarzy :

  1. może w następny weekend wypróbuję jak nie zapomnę :p

    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. próbowałam i potwierdzam, że pyszna i prosta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze ale mi smaka narobiłaś ;) muszę wypróbować ten przepis bo takiego jeszcze nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksenka, za pierwszym razem nie wierzyłam, że coś z tego będzie, wydawało mi się, że to niemożliwe, żeby tak mała ilość masła związała tyle sypkich składników, w tym kaszę! A jednak :))) Wychodzi zwarta, krucha szarlotka :)))

      Usuń
    2. Tak mi się zachciało że ciasto już w piekarniku ciekawa jestem jak wyjdzie ;)

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że będzie ci smakowała :*

      Usuń
    4. Przyszła znajoma do rodziców i już pół placka nie ma ;)gorącego zajadali :) jest bardzo dobry tylko miałam 3/4 szklanki kaszy mannej i zmniejszyłam reszte innych składników więc ciasto wyszło trochę cienkie ale jest bardzo dobry na pewno zrobię go jeszcze raz :)

      Usuń
    5. Ha! Ciacho było jak znalazł :DDD

      Usuń
  4. Cammie to przepis wprost dla mnie, im prościej tym lepiej, spróbuje na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lemesos, smacznego! Wiedziałam, że wam się spodoba :)))

      Usuń
  5. Również często ją przygotowuję :)
    Tym bardziej, że jabłek ci u mnie pod dostatkiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kraina, no to pewnie! Jabłka na szczęście są wdzięcznym produktem, można je przetwarzać na wiele sposobów :)

      Usuń
  6. Zapisuję- może przed świętami jeszcze uda mi się wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milky, do świąt jeszcze trochę czasu zostało :)

      Usuń
  7. Znany jest mi to przepis i potwierdzam- szarlotka jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie wygląda! :)

    http://kazdy-ma-jakiegos-bzika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm... ślinka pociekła :) prawie poczułam w ustach smak tej szarlotki. Ja i mama mamy flagową szarlotkę do robienia w domu, z którą jest o wiele więcej zachodu, ale jeśli uda mi się kupić piekarnik do mojego mieszkania, to chętnie wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cassidy, pewnie, nie ma to jak sprawdzony domowy przepis :) Ale ten ma tę zaletę, że jest błyskawiczny i niezwykle prosty, poradzi z nim sobie każdy w niemal każdych warunkach :)))

      Usuń
  10. koniecznie muszę jutro zrobić :)!

    OdpowiedzUsuń
  11. O, ja właśnie wczoraj robiłam szarlotkę, wyszła pyszna! Z tym że ja skorzystałam z innego przepisu, podkradniętego od mojej babci :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak ja kocham ciasta xD Mogę kawałeczek? ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. robię podobną i jest pyszna :) http://pieprz-i-kokos.blogspot.com/2012/03/sypana-szarlotka.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Jutro mają przywieźć meble kuchenne więc przy dobrych wiatrach może uda mi się ją w tym tygodniu upiec :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nena, o, nowa kuchnia! No to koniecznie trzeba ją jakoś ochrzcić :DDD

      Usuń
    2. Najlepiej niespalonym ciastem - ostatni piekarnik uwielbiał spalać wszystko od spodu z surowym wierzchem, wyłączać się w środku pieczenia i nie dać zapalić ponownie albo zmieniać temperaturę jak mu się tylko podoba w zakresie 170-250 stopni ;)

      Usuń
    3. Uśmiałam się :DDD Chociaż tobie pewnie nie było do śmiechu z takimi przygodami. Życzę pięknej, funkcjonalnej kuchni z niezawodnymi sprzętami :*

      Usuń
  15. Ja kawałeczek poproszę! :) W zamian odstąpię dwa pierniczki :D

    Buziaki,Magda

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie, ja takie właśnie przepisy lubię najbardziej! Jak mam robić jakieś biszkopty z kremami i innymi cudami na kiju, to od razu jestem chora :P Na pewno zrobię to ciacho, jak tylko uzbroję się w kaszę mannę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwila, ja też właśnie cenię sobie w kuchni prostotę, zwłaszcza jeśli chodzi i wypieki :)

      Usuń
  17. Lubi ten przepis, jest bardzo prosty :) Jak miałam piekarnik, często robiłam taką szarlotkę. Teraz hitem jest oszukane tiramisu ;), sernik na zimno, lub desery na bazie mascarpone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiek, jakie znowu oszukane tiramisu? Chociaż nie wiem, czy na pewno chcę wiedzieć :DDD

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Nie dodaję żółtek (tzn, jak mam z zaufanego miejsca to dam i zrobię tak jak powinno być). A tak to, krem jest z mascarpone i bitej śmietany :) Wychodzi smaczne i jest banalnie proste ;)

      Usuń
    4. Bokiem mi te wszystkie słodkości wyjdą niebawem. A dokładnie biodrami :DDD

      Usuń
  18. Coś z jabłkami? Mój facet będzie wniebowzięty ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. France, jabłka, jabłka, duuuużo jabłek :DDD

      Usuń
  19. Lubię takie szybkie i proste do wykonania ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ooooo, nawet chyba umiałabym zrobić :D hihi
    chyba zrobię mężowi niespodziankę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marti, zrób chłopakowi, na pewno się ucieszy :*

      Usuń
  21. wydaje się być najprostszym ciachem na świecie.. gdyby nie mój brak piekarnika:(

    OdpowiedzUsuń
  22. Ooo a ja tego przepisu nie znałam hehe, a zawsze robię masę ciast z jabłkami bo strasznie je lubię. Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaczmarta, spróbuj, bo warto mieć coś tak szybkiego w zanadrzu :)))

      Usuń
  23. Super! Nareszcie ciasto bez użycia miksera, którego nie mam na stanie w studenckim mieszkaniu :D Na pewno wypróbuję, szkoda, że nie wpadłam do Ciebie wcześniej, bo dopiero co ze sklepu wróciłam, a tak to bym od razu składniki kupiła :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja bratowa robiła jakiś czas temu, rzeczywiście było dobre, choć ja za szarlotką nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. FF, nie przepadasz za szarlotką? Toż to grzech :DDD

      Usuń
  25. uwielbiam szarlotkę z kasza manną, robiłam taką wiele razy jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia, widzę, że to popularniejszy przepis, niż myślałam :)

      Usuń
  26. mamy jeszcze łatwiejszy przepis na ciasta z mikrofalówki. znajdziesz je na naszym blogu, zapraszamy http://kociolczarownic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocioł, jeszcze łatwiejsze? Niemożliwe! :DDD

      Usuń
  27. Znam ten przepis. Faktycznie ciasto jest bardzo proste i pyszne! Też obcinam ilość cukru;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidia, zawsze daję mniej, jeszcze się nie zdarzyło, żeby ktoś narzekał :)

      Usuń
  28. faktycznie proste- poza tym smacznego :)

    zapraszam do siebie,pozdrawiam, Karina

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam ciasta, które się szybko piecze a dodatkowo są tak smaczne!Jeżeli chodzi o pieczenie to akurat ciasta rzadko mi wychodzą, wolę inne potrawy piec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olfaktoria, ja tam w ogóle uważam, że piekarnik to w kuchni mój najlepszy przyjaciel :)))

      Usuń
  30. Faktycznie przepis bardzo prosty nawet dla takiej ciapy jak ja :) Spróbuję, bo wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bella, nie ma możliwości, żeby ci nie wyszło :*

      Usuń
  31. Hej:)pisałaś,że przy karmieniu piersią nie możesz nic co z mlekiem krowim,ja też tak mam,a czy masło można używać?bo widzę w przepisie i tak się zastnawiam jak to jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama, masło tylko klarowane! Czyli pozbawione białka, sam mleczny tłuszcz. Kupisz w każdym markecie, nawet w lidlu czy biedronce, sprzedawane jest w półlitrowych wiaderkach za mniej więcej 12 zł. Takie masło nadaje się do smażenia (nie przypala się), gotowania i pieczenia.

      Usuń
  32. Czy probowałaś z innymi owocami? Np. porzeczkami czy śliwkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna, nie, zawsze robię z jabłkami, świeżymi bądź prażonymi ze słoika. Często wracam do tego przepisu, jest niezawodny :)

      Usuń