beauty & lifestyle blog

niedziela, 17 marca 2013

Ładne rzeczy (2)

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, dlatego kolejny odcinek cyklu Ładne rzeczy postanowiłam poświęcić świątecznym dekoracjom

Możliwości jest multum. Wystarczy się rozejrzeć i znaleźć można pomysły na dekoracje w każdym stylu, od minimalistycznej elegancji, poprzez ponadczasową tradycję, aż po kontrolowany kicz. Mnie, miłośniczce klasycznych form, bieli i szkła, najbliżej do najprostszych rozwiązań. Zapraszam na przegląd wielkanocnych dekoracji, które chętnie widziałabym w swoim domu :)))

Pomysł najprostszy z możliwych, ale jakże uroczy! Wygrzebany na urządzamy.pl. Podstawki do jajek, skorupki, trochę wilgotnej ligniny i nasiona rzeżuchy. Wystarczy wysiać, nie zapomnieć o regularnym podlewaniu i po kilku dniach cieszyć się możemy taką nieskomplikowaną, a jakże oryginalną dekoracją. Mocniejszym akcentem będzie wysianie rzeżuchy w większym naczyniu, potem ten żywy zielony dywan przystroić można jakimiś świątecznymi symbolami. Ja już wysiałam, a Wy? :)))









Kopalnią pomysłów jest też nieoceniona strona etsy.com. Mnie najbardziej urzekły ręcznie robione świece, wylane prosto do skorupek po jajkach. Czyż nie wygląda to pięknie? Można kupić gotowe, można pokusić się o własnoręczne przygotowanie. Kto spróbuje? :))) Gorąco polecam Wam etsy, jestem pewna, że znajdziecie tam wiele innych inspiracji, niekoniecznie świątecznych.









Symbolem Wielkanocy jest oczywiście jajko i to ono najczęściej gra pierwsze skrzypce w świątecznych dekoracjach. Jest mnóstwo sposobów na zdobienie jajek, od farbowania, po bardzo misterne wzory wykonywane różnymi technikami. Mnie zauroczyły proste zdobienia z wykorzystaniem najzwyklejszych tasiemek i wstążek.









Jeśli macie dzieci albo w Was samych drzemie dziecko, możecie pokusić się o prace ręczne. Farbki, trochę bibuły, waty czy piórek i z jajek wyczarować można całą menażerię :)))











Ale oczywiście o wiele prościej pójść do sklepu. Tuż przed świętami rozmaitych dekoracji w sprzedaży jest zatrzęsienie, do wyboru, do koloru. Ja stawiam na porcelanę i szkło. W oko wpadły mi  białe króliczki z wielkanocnej kolekcji Fresh Grass Home&You oraz szklane elementy z Duki, pojemniczki na żywność i zawieszki w kształcie jaj.









Na koniec coś dla utalentowanych kulinarnie. Wielkanocne muffinki! Chętnie zobaczyłabym je na swoim świątecznym stole, ale niestety obawiam się, że tak pięknie za żadne skarby świata nie zdołam ich udekorować. Co innego zjeść, w tym jestem dobra :))) Kto mi upiecze? :DDD










Mam nadzieję, że spodobały Wam się moje propozycje. Ciekawa też jestem, jak Wy planujecie udekorować swoje domy na święta. Myślałyście już o tym? Podzielcie się swoimi pomysłami!

Całuję,
spokojnego niedzielnego popołudnia,
Cammie.



73 komentarze :

  1. Podobają mi się te świeczki w skorupkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zoila, i w sumie nie są trudne do zrobienia, może kiedyś spróbuję :)

      Usuń
  2. Etsy to zło, przepuszczam tam majątek w związku ze ślubem ;) właśnie stamtąd pochodzą m.in. moje kryształkowe klipsy do butów :D

    Ozdoby super, ogródek w skorupkach jest mega :) podobnie jak świeczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violl, oj zdarzają się tam przepiękne okazje, zdarzają :))) Już nie mogę się doczekać, kiedy zobaczę tę twoją kreację w całości :)))

      Usuń
  3. Najbardziej urzekły mnie świeczki w skorupkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serduszko, super pomysł, tylko ja pewnie użyłabym białego wosku :)

      Usuń
    2. Też pomysł, chociaż mnie podobają się właśnie takie kolorowe świeczki :) Co kto lubi! Mam nadzieję, że pochwalisz się, jak już zrobisz swoje jejczne świeczki? :)))

      Usuń
    3. W tym roku raczej nie, świece do przetopienia co prawda by się znalazły, ale chyba nie zdążyłabym zamówić knotów. Ale w przyszłym roku postaram się zadziałać na czas :)))

      Usuń
  4. Świeczki w skorupkach bardzo mi się podobają- niby nic a ciekawie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie najbardziej podoba się owieczkowe jajuszko :-)Może zrobię takie do koszyczka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mellody, jak przeglądałam różne strony, przygotowując tego posta, nie mogłam uwierzyć, ile rzeczy wyczarować można ze zwykłego jajka! "Zwierzaczkowych" pomysłów jest więcej, w dość prosty sposób można zrobić króliczka i świnkę :)))

      Usuń
    2. Tak wiem :-) Ostatnio robiłam świnkę i owieczkę z balona do szkoły córci,kształtem jajo przypomina więc wiem, z której strony to ugryźć ;-)

      Usuń
    3. Ani balonika, ani skorupka nie radziłabym gryźć, bo ze świnki nic nie będzie ;))) A tak na serio, to zdolniacha z ciebie :)

      Usuń
    4. Skorupka? :DDD Skorupki, ofkors :DDD

      Usuń
    5. A tam zdolniacha :-) Jak mus to mus ;-) Swoją drogą szyłam kiedyś lalki i króliki. Nie wiem, czy obiła Ci się o uszy nazwa Tilda? Bynajmniej nie ta aktorka :-)

      Usuń
    6. To jakaś lala, tak? Szyłaś?

      Moja Zuzia ma lalkę waldorfską, Jadzię, powstała w pracowni Pocieszanka :)

      http://pocieszanka.pl/2012/08/jadzia-waldorfska-lalka-szmaciana-o-wrazliwym-serduszku/

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. NiuNiaczka, cieszę się, że ci się spodobały :)

      Usuń
  7. Strasznie mi się podobają białe, porcelanowe króliki, ujmują prostotą. Mam też słabość do rzeżuchowych dywanów, ale nie umiem się powstrzymać od podjadania... No a taki "wykoszony" dywanik już nie wygląda tak ładnie na wielkanocnym stole. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mirt, zawsze można wysiać dwa, jeden do podjadania, drugi do "wyglądania" :DDD

      Usuń
  8. u mnie już rośnie rzeżucha :). bardzo podoba mi się świecznik w skorupce od jajka, jest oryginalny :))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, ja właśnie dziś wysiałam, mam nadzieję, że pięknie wzejdzie na czas :)

      Usuń
  9. Kurcze, te świeczki w skorupkach od jajek są genialne!!! :))
    Może nie na te święta ale na któreś kolejne spróbuje zrobić, tylko potrzebuje świeczki w różnych kolorach :)
    I nawet takie zwykle pudełko po jajkach bez żadnych ozdób fajnie wygląda! :)
    Mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monique, nawet nie świeczki, są sklepy, w których można kupić półprodukty do domowego wyrobu świec, właśnie chociażby woski w różnych kolorach, knoty itp. :)

      Usuń
  10. nie wiem co poodba mi sie najbardziej. Fantastyczne inspiracje wielkanocne ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marie, mnie nie mogą wyjść z głowy te szklane zawieszki, ale przy nadaktywnym kocie i małym dziecku to chyba głupi pomysł :DDD

      Usuń
  11. Kiedyś siałam rzeżuchę w jajkach, ale takich plastikowych ;P dom przystraja moja mama, jest pełno kurczaczków, zajączków i jajek i to wszelakiego rodzaju (szydełkowe, pluszowe, wstążeczkowe, porcelanowe) i wszelakiego rodzaju gałązek :) nie powiem wygląda to wszystko ładnie, ale mi się podobają takie klasyczne nowoczesne pomieszczenia z minimalizmem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksenka, mnie właśnie też i tego się trzymam. Przez ilość szkła i kamienia w moim mieszkaniu, moja mama utrzymuje, że mieszkam w bunkrze ;)))

      Usuń
  12. Świeczki i rzeżucha w skorpkach wyglądają przepięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karotka, taki świąteczny recycling, nic się nie zmarnuje :DDD

      Usuń
  13. Świeczki w skorupkach są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dżem, widzę, że wszystkim się podobają :)

      Usuń
  14. Te ostatnie muffinki-owieczki są przesłodkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mizz, zachodzę w głowę, z czego są zrobione i wychodzi mi na to, że to takie małe beziki :)))

      Usuń
  15. Absolutnie WSZYSTKO prezentuje się genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. te jajka z kokardkami / wstążkami wyglądają cudnie! no i babeczka z owieczką *_*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marti, najlepsze jest to, że te wstążeczkowe zdobienia są banalnie proste do zrobienia :)))

      Usuń
  17. podobają mi się te świeczuski :)) na pewno zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamiluśka, też bym zrobiła, ale nie mam knotów.

      Usuń
    2. ostatnio widziałam u siebie w sklepie, musze zapytać czy są jeszcze :)

      Usuń
    3. Nieźle zaopatrzony sklep, zazdroszczę. Na szczęście online można bez problemu dostać.

      Usuń
    4. nie pomyślałam o sklepach online ;)

      Usuń
  18. ale słodko! widziałam w empiku takie porcelanowe białe króliczki, chyba zakupię bo mnie urzekły swoją prostotą;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusia, mój lokalny empik jest słabo zaopatrzony w takie rzeczy, za mały chyba niestety.

      Usuń
  19. Babeczki wymiatają ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne rzeczy :) Rzeżucha wymiata, bo ten zielony kolor przywodzi na myśl wiosnę :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Babeczki są boskie ! :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Te świeczki w skorupkach są świetne ! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem zakochana w jajkach z rzeżuchą! Cudne.;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Babeczki są przesłodziutkie. Ja będę na Wielkanoc piekła babki, baby i babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natooral, no pewnie, baby w święta są obowiązkowe :)))

      Usuń
  25. Super wygląda ta rzeżuszka w skorupkach:) Ja posadziłam i już duża urosła, ale ten patent w skorupkach może jeszcze wypróbuje! Natomiast owieczka wymiata...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eveline, moja rzeżucha właśnie kiełkuje :)

      Usuń
  26. owieczka z waty i jajka jest urocza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamircia, Zastanawiam się tylko, z czego te nóżki są zrobione.

      Usuń
  27. ale inspiracji :) dziękuję za tak wspaniały post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sunshine, do usług :) Cieszę się, że ci się spodobało :)

      Usuń
  28. Te świeczki ze skorupek są świetne ! Nigdy nie widziałam takiej dekoracji :) Bardzo fajne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olfaktoria, podobne świeczki widziałam też zrobione z łupin po orzechach i z muszli ślimaków :) Czego to ludzie nie wymyślą :)))

      Usuń
  29. piękne:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cherish, witaj, chyba cię jeszcze tutaj nie widziałam :)

      Usuń
  30. A mnie się podobają te jajeczka ozdobione tasiemką - prosta rzecz, a jaki efekt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. FF, ja najchętniej widziałabym białe jajka ozdobione białą koronkową tasiemką :DDD

      Usuń
  31. Coś pięknego ! Pozdrawiam bardzo gorąco

    OdpowiedzUsuń