beauty & lifestyle blog

niedziela, 8 września 2013

Na ludowo, czyli ładne rzeczy (5)

Mam słabość do połączeń nowoczesnych form z tradycyjnymi ludowymi motywami dekoracyjnymi, bardzo mnie takie zestawienia kręcą. W kolejnym poście z cyklu Ładne rzeczy chciałabym Wam udowodnić, że folkowe wzornictwo naprawdę może być ciekawe, nie tracąc nic na autentyczności i pozytywnie wyróżniając się w komercyjnym zalewie przedmiotów codziennego użytku i gadżetów.


Chyba największą popularność w tym nurcie zdobył wzór łowicki, zapewne dzięki bogactwu kolorów. Łowickie motywy kwiatowe wykorzystywane są zdecydowanie najczęściej. Znaleźć je można dosłownie na wszystkim.



Na ubraniach.



(Zdjęcia: folkstar.pl)



Na notatnikach i kalendarzach.










Na gadżetach typu obudowy telefonów, podkładki pod komputerowe myszki czy magnesy na lodówkę.












Na naczyniach.









Lista jest oczywiście o wiele dłuższa, widziałam też torebki, torby eko, kolczyki, chusty, zakładki do książek, podkładki pod kubki i talerze, obrusy, bieżniki, serwetki, fartuchy, ścierki kuchenne, naklejki ścienne, obrazy, koperty, smycze, długopisy, breloczki, pocztówki, teczki, zeszyty, segregatory, poduszki, zegary, lampy, parasole, trampki ... Możliwości są tak naprawdę niewyczerpane. 

Oczywiście, jak we wszystkim, nadmiar nie jest wskazany. Nie wyobrażam sobie otaczać się wyłącznie przedmiotami utrzymanymi w tej stylistyce. Ale pojedyncze rzeczy mogą w naprawdę interesujący sposób przełamać sterylną surowość nowoczesnego wnętrza. Podobnie jest z gadżetami czy ubraniami. Łowicz od stóp do głów? To byłoby śmieszne. Ale łowicka ekotorba? Dlaczego nie!

Folkowe wzornictwo w internecie znajdziecie bez problemu, dla zainteresowanych wklejam kilka adresów. Mój ulubiony sklep to Folkstar, już kilkakrotnie robiłam tam zakupy i zdecydowanie mogę go polecić.

Folkstar KLIK
Folkownia KLIK
Ludowo mi KLIK
Koko Folk KLIK
Sklep Ludowy KLIK
Na ludowo KLIK


Jaki macie stosunek do wzornictwa ludowego w nowoczesnym wydaniu? Zdaję sobie sprawę, że uległo niewiarygodnemu skomercjalizowaniu, ale uważam, że lepiej, żeby otaczało nas w taki sposób, niż w żaden. A Wy co na ten temat myślicie?

Na koniec wklejam Wam jeszcze linka do starego posta sprzed kilku lat, myślę, że uzupełni naszą dyskusję. Zapraszam do lektury! KLIK


Buziaki,
Cammie



Przypominam, że jeszcze tylko dziś
możecie zagrać o najnowszy tusz do rzęs
Yves Rocher Volume Vertige!




69 komentarzy :

  1. Ja w ogóle od bardzo dawna mam bzika na punkcie wzoru kaszubskiego... Marzę sobie po cichu o kubeczku z tym wzorem i mam nadzieję, że przy kolejnej wizycie w tamte strony marzenie się spełni :) I taki mały dodatek by mi wystarczył, nie byłoby zbyt pstrokato, no i wzór by się nie znudził :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicja, kaszubski, z tego co kojarzę, jest dużo delikatniejszy, ale oczywiście też jest niepowtarzalny i na pewno ma swój urok :) Jeśli tak ci się podoba, to pora spełnić marzenie!

      Usuń
    2. Mnie się wydaje nawet nieco infantylny :) Ale ma w sobie coś...
      Ehhh przejrzałam sobie strony, które podałaś i już zakochałam się w kaszubskim etui na okulary :) Chyba sobie kliknę!

      Usuń
    3. W takim razie udanych zakupów :*

      Usuń
  2. Taką obudowę na telefon to bym chciała. Najbardziej jednak marzy mi się chusta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zoila, ja chustę wiosną kupiłam sobie na lokalnym tzw. "ruskim targu", wzór bardziej ukraiński, ale i tak mi się podoba :)))

      W Folkstar.pl są chusty jakby co :)

      Usuń
  3. Obudowe na telefon bym sobie kliknela ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. notatnik - świetny :) mam bzika na punkcie papierniczych gadżetów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo, folkstar wypuścił teraz całą papierniczą kolekcję, powinna cię zainteresować :)

      Usuń
  5. Bardzo mi się podoba! Tylko nie wiem dlaczego jeszcze nie mam żadnego dodatku z folkowym wzorem XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Od jakiegoś czasu totalnie urzekają mnie filcowe torby właśnie z takimi wzorami, ale ich ceny niestety są zaporowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PaniLewczyk, szczerze mówiąc to filc właśnie niespecjalnie mi się podoba i w sumie nie rozumiem, dlaczego te torby są tak drogie. Może dlatego, że to zwykle autorskie projekty i ręczna robota?

      Usuń
    2. Ja się właśnie dzisiaj na jarmarku u siebie w mieście napatrzyłam i mega mi się podobają, ale wydają się totalnie nie praktyczne...
      Hmm no to możliwe, choć te wzory na większości się powtarzają... Nawet jak ręczna robota to totalnie przesadzają!

      Usuń
    3. A jednak ktoś to kupuje.

      Usuń
    4. Koleżanka ma taką torbę i niestety, ale ten filc się kulkuje i zaciąga. Nie wygląda to fajnie..

      Usuń
    5. Hah! Czyli dobrze coś mi mówiło "nie warto"... Poza tym z moją ilością rzeczy w torebce obawiałabym się, że szybko bym straciła uszy, bo podejrzewam, że najwytrzymalsze nie są.

      Usuń
  7. Mi się to na talerzu podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia, na pewno przyjemnie jadłoby się się z czegoś takiego :)

      Usuń
  8. Cieszy oczko ,ale nic dla mnie .
    Folk mnie jakoś nigdy " nie brał " ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Folkowa obudowa na telefon i pod myszkę są super :)
    Takie kolorowe elementy cieszą oko i umilają cały dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jakiś czas temu jak szukałam materiału do obicia fotela natknęłam się właśnie na taki folkowy łowicki wzór. Na obicie fotela takim wzorem się nie zdecydowałam, ale jakieś poduchy, czy inne akcenty ładnie by wyglądały w beżowym pokoju ;) Dzięki za namiary na sklepy :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tanyia, miałam nadzieję, że komuś się przydadzą.
      Poduszki w którymś z tych sklepów widziałam.

      Usuń
  11. Naczynia bym przygarnęła :) W sam raz na jakieś tematyczne przyjęcie. Łowickie wycinanki widziałam nawet na pieluchach wielorazowych (tych do prania) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nom :) i wiesz nawet były przyjemne dla oka, ale nie wszystkie wzory. Małe me kiedyś się to nazywało. Mają jeszcze jakiś wzór w ofercie :)
      http://www.milovia.eu/pl/produkty/pieluszki.html

      Usuń
    2. Ale numer, rzeczywiście! Bardzo ładne te pieluszki :DDD

      Usuń
  12. Uwielbiam folkowe klimaty! Nasze łowickie wycinanki przypominają mi ceramikę z Kutahya czy Izniku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzynki, te klimaty niestety są mi obce, trudno mi się odnieść do tego, co napisałaś. Ale wierzę ci na słowo :DDD

      Usuń
  13. Bardzo mi się podoba ten folkowy nurt, ale w domu by mi niestety nic nie pasowało. Chociaż taką obudowę na telefon to mogłabym mieć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, poza tym obudowę łatwo zmienić, jak się znudzi :)

      Usuń
  14. Fajny t-shirt no i dołącze do zachwytow nad obudowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lemesos, mnie też ta koszulka się podoba, może nawet się skuszę kiedyś :)

      Usuń
  15. Podoba mi się:) Ale chyba najbardziej na talerzu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetoholiczko, wygląda bardzo ładnie, aczkolwiek ja jednak wolę zostać przy czystej bieli.

      Usuń
  16. Ładne, mnie przydałyby się takie zakłądki do książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucja, mam kilka i bardzo je lubię, cieszą oko :)

      Usuń
  17. taką obudową na telefon bym nie pogardziła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marti, na pewno wyróżniałabyś się z czymś takim :)

      Usuń
  18. No ta koszulka z pierwszego zdjęcia jest boska! Piękna dziewczyna w niej i od razu wiadomo z jakiego kraju pochodzi :DDD Proste, a efektowne i przykuwające uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serduszko, no chyba że jakaś zagraniczna turystka kupi ją sobie na pamiątkę ;)))

      Usuń
  19. A mnie się to raczej nie podoba.
    Wiadomo, kwestia upodobań ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jestem na tak, ważne tylko żeby zachować umiar. Jeden ludowy akcent w bardziej współczesnej stylizacji będzie wyglądał intrygująco, a jednocześnie nie zamieni nas w członkinię Koła Gospodyń Wiejskich;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie i kolorowo a szczególnie kubeczek mi przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robaczek, mnie też kusi :))) Zresztą jest wiele wzorów do wyboru, nie wiem, czy umiałabym się zdecydować na jeden.

      Usuń
  22. chyba wlasnie zamordowalas moj portfel..... :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Cammie! Ja bardzo lubię takie motywy,ostatnio widziałam taką papeterię u siebie na poczcie i zamierzam ją kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basia, kupiłam sobie taką jakiś czas temu, zawsze to przyjemniej napisać komuś liścik na ładnym papierze.

      Usuń
    2. O tak,zgadzam się,ja jestem do tej pory tradycjonalistką i piszę listy ;)

      Usuń
  24. Doceniam urodę wzornictwa ludowego, choć przyznam szczerze, że mnie akurat jakoś niespecjalnie "kręci" ;) Owszem, wygląda urokliwie na ludowych strojach czy jako tradycyjny element dekoracyjny, ale na ozdobę sprzętów użytku codziennego wybrałabym dla siebie już coś innego. Ale to ja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katalina, grunt, to wiedzieć, co się nam podoba, a co nie :)

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. Rudzielec, cieszę się, że trafiłam w twój gust :)

      Usuń
  26. uwielbiam takie folkowe, łowickie wzorki <3 Najlepiej sprawdzają się na gadżetach, w formie ubraniowej bym się chyba na nie nie odważyła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ank, a wiesz, jak fajnie białe trampki w takie wzory wyglądają? :DDD

      Usuń
  27. ładne, ale nie w moim guście:p

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeśli takie wzornictwo nie miesza się z kiczem, to jestem na tak. Nie wiem skąd bierze się przekonanie, że nowoczesność, która tak na prawdę jest po prostu aktualnym stanem rzeczy, powinna odcinać się od tradycji. Zdobienia na naczyniach najbardziej mi się podobają z tych prezentowanych przykładów.

    OdpowiedzUsuń