beauty & lifestyle blog

niedziela, 5 lutego 2012

Zapach domowego ciasta :)))

Dom wypełniony zapachem ciasta ... Pysznego, jeszcze ciepłego ... Nic tak nie smakuje, jak domowe wypieki. Może nie najpiękniejsze, może nie najwyższych cukierniczych lotów, ale za to przygotowane z sercem. Zapraszam na wyborne i niezwykle proste w przygotowaniu drożdżowe bułeczki z wiśniową konfiturą :))) W sam raz na niedzielne rodzinne popołudnie.






Przygotuj:

- 500 g mąki
- 100 g masła bądź margaryny
- 40 g drożdży
- 1 łyżkę cukru
- 2 jajka (plus dodatkowo 1 białko)
- 180 g (małe opakowanie) gęstej śmietany
- ulubioną konfiturę, na przykład wiśniową

Wymieszaj mąkę, drożdże i posiekane na niewielkie kawałki masło. Dodaj cukier, jajka, śmietanę i wyrób ciasto. Powinno być zwarte, elastyczne i dobrze odchodzić od dłoni. W wersji dla pracowitych na tym etapie ciasto można schłodzić, a potem rozwałkować na kształt koła, podzielić na trójkąty, wyłożyć na nie konfiturę i zwijać w rogaliki. W wersji dla leniwych, czyli dla mnie :DDD, wystarczy ciasto odrywać po kawałku, w dłoniach formować z niego płaskie placuszki, nakładać konfiturę i łącząc brzegi na kształt sakiewek formować zgrabne bułeczki :))) Proporcje, które podałam, pozwolą przygotować 12 pysznych sztuk. Teraz bułeczki powinny trafić na lekko natłuszczoną blaszkę i zostać starannie posmarowane białkiem, żeby w czasie pieczenia ładnie się zrumieniły. I siup do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na jakieś 20 minut! Zanim się upieką, ich aromatyczny zapach zdąży wypełnić cały dom. Smacznego! :)))


71 komentarzy :

  1. smacznie wyglądają i do tego proste w wykonaniu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, polecam ten przepis! Łasuch może upiec te bułeczki z kruszonką lub już po upieczeniu posypać cukrem pudrem :DDD

      Usuń
  2. Muszę przyznać, że ja często wolę takie "proste" wypieki bardziej niż najbardziej wyszukane ciasta :) Na Twoje bułeczki mam wielką ochotę i podkradam przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosodrzewino, ja też mam słabość do najprostszych, swojskich smaków :)))

      Usuń
  3. Ależ smacznie to wygląda ehhh szkoa, że ja tak nie umiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lyna, jak to nie umiesz? Próbowałaś kiedyś? :DDD Tych bułeczek nie da się zepsuć! No chyba, że nadzienie zrobisz ze zwykłego dżemu, wtedy pod wpływem wysokiej temperatury rozpuści się i wypłynie. Już lepsza najzwyklejsza, ale twarda i zwarta marmolada :)

      Usuń
  4. o jesssuuuuuu ...ale Ty jesteś Cammie ! niemozliwa ! dawaj te buły tu !! jęzor do podłogi no jasna Aniela !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mami, rozbawiłaś mnie :DDD Chciałabym kiedyś cię zaprosić na te buły i dobrą kawę :*

      Usuń
    2. Nie ma rzeczy niemożliwych kochana !! Przyjadę potarmosić różowe stópeńki ! Uwielbiam takie bardziej niz buły heheheh !

      Usuń
    3. W takim razie jeszcze parę miesięcy i będzie okazja! :)))

      Usuń
  5. mniam mniam zrobiłam bym takie bułeczki,no ale mój piekarnik nie chce ze mną współpracować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wolę domowe wypieki niż "arcydzieła sztuki cukierniczej", które tylko ładnie wyglądają, a smakują jak papier

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszności :))) Czyżby to zachcianka :D ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dezemka, nie mam zachcianek, serio! A co do słodkości, to jem im zdecydowanie mniej niż przed ciążą, w ogóle mnie nie ciągnie :)))

      Usuń
    2. Ale masz dobrze :) Choć coraz częściej słyszę, że zachcianki to mit :) Ja na pewno te bułeczki zapisuję do kajecika. No i czekam na te przepisy z mięskiem ;)

      Usuń
  8. oooo z chcecia bym sobie takie zrobila,ale u mnie znalezc drozdze to jak szukanie igly w stogu siana...
    wygladaja naprawde smakowicie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilovemakeup, nie ma nawet takich instant? ...

      Usuń
    2. juz chyba ze trzy lata takich szukami...! jedyne co to na ratunek przyjdzie mi polski sklep:))

      Usuń
  9. jak cudownie, apetycznie wyglądają!! aż się głodna zrobiłam :)) Moja mama takie piecze, ja się jeszcze nie odważyłam nigdy. Ale narobiłaś mi smaka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anwen, ja jestem zdana tylko na siebie, ale w gruncie rzeczy lubię piec :)

      Usuń
  10. Ja ich nie zrobię... Przyjadę na Twoje! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violl, żebyś wiedziała, że zrobię! Zapraszam :***

      Usuń
  11. O mamusiu jak smakowicie wyglądają uwielbiam zapach drożdżowego ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karola, nie znam chyba nikogo, kto by nie lubił :)

      Usuń
  12. O rany! Ależ mam na nie ochotę...apetycznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odyseja, i znikają z prędkością światła! :)))

      Usuń
  13. Mmmm...jak dla mnie popołudnie, przedpołudnie i poranek : )))

    OdpowiedzUsuń
  14. No to pięknie :P .... teraz muszę kupić i wszamać coś słodkiego .. koniecznie z konfiturą xD Jak w tym tyg wrócę do domu to chyba przyatakuję piekarnik ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Czuję ich zapach :)) Hmm!

    OdpowiedzUsuń
  16. ojej :) Gdyby nie to ze u mnie w piekarniku ciacho drożdzowe to jechała bym do Ciebie na sygnale i błagała o taką bułę.Napewno wypróbuję :)a co do zachcianek to moja siostra tez jest w ciąży i wczoraj będąc u mnie zjadła kanapkę z szynką i ogórkiem kiszonym a następnie sięgneła po dzem i zjadła łyzeczkę,na moje zdziwienie powiedziała tylko "musiałam "

    OdpowiedzUsuń
  17. O tak, muszą być wyborne! Niedawno wypróbowałam Twojej żółtej sałatki i była pyszna! Na takie babeczki także się pokuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anikowa, naprawdę? Cieszę się i polecam się na przyszłość :)

      Usuń
  18. Alez wlasnie domowe wypieki sa najpiekniejsze :) glodna sie zrobilam teraz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agga, taaa, zwłaszcza moje :ppp Uwierz mi, czasami są bardzo "niewyjściowe". Ale i tak do brzuszka, i tak do brzuszka ;)))

      Usuń
  19. Smakowicie wyglądają!!! chętnie wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale smaka narobiłaś! Musze wypróbować! Mniammm :)

    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
  21. dostalam slinotoku, wygladaja niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mmm chyba muszę je wypróbować :) wyglądają tak smakowicie:) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  23. mm. u mnie w domu chyba wszyscy po te bułeczki sięgają jak są świeżoupieczone- wraz z wybredną siostrzyczką i bratem ;)
    ps. mogłabys mi powiedzieć jaką długość mają Twoje włosy na fotce, którą chciałabym pozyczyc ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JadziulQa, naprawdę nie wiem, nigdy nie mierzyłam :)

      Usuń
  24. Uwielbiam drożdżowe bułeczki :) Moja mama robi najlepsze na świecie :) Z jagodami :) I narobiłaś mi smaka! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goskaaa, właśnie mi przypomniałaś, że mam jeszcze trochę jagód w zamrażarce :DDD

      Usuń
    2. Nie ma to jak świeże jagodowe bułeczki w zimę :) Pychhhaa :P

      Usuń
    3. Upiekę na pewno! :)))

      Usuń
  25. Dzięki, właśnie zgłodniałam

    OdpowiedzUsuń
  26. ymm ale pyszności :D aż ma się ochotę ugryź monitor :D uwielbiam takie bułeczki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renia, a kto nie lubi? Powiem tylko tyle, że z 12 zostały raptem dwie :DDD

      Usuń
  27. ojej ale wygląda apetycznie :))))

    OdpowiedzUsuń
  28. Mniam. Uwielbiam takie :D.

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię takie domowe wypieki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PureMorning, to może skusisz się na bułeczki? :)))

      Usuń
  30. Fajny, prosty przepis;) W sam raz dla takiego łasucha i beztalencia kulinarnego, jak ja;D

    OdpowiedzUsuń