beauty & lifestyle blog

niedziela, 18 września 2011

Znak czasów

Karnawałowe maski, zaraz obok szkła Murano, to najbardziej typowe pamiątki z pobytu w Wenecji. Kupić je można i na straganach, i w ekskluzywnych butikach. Większość trąci tandetą, ale niektóre to prawdziwe dzieła sztuki.
















Oczywiście najpiękniejsze i najcenniejsze są tradycyjne maski wytwarzane ręcznie, odnoszące się do określonej symboliki. Ich ceny bywają jednak zaporowe, dlatego większość turystów zadowala się tanią chińszczyzną, której wszędzie pełno. Wenecki karnawał w chińskiej masce? Znak czasów.




9 komentarzy :

  1. Jest i maska! ^__^ Te oryginalne są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jedną taką malutką maskę na ścianie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Katalina, nie mogło masek zabraknąć! Karnawał to nierozerwalne skojarzenie z Wenecją przecież :)

    Kosodrzewina, pamiątka z podróży? :) Ja nie kupiłam :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne, a zarazem takie... mroczne ;)
    Najbardziej podoba mi się czwarta od góry :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prozerpine, mnie też wydają się właśnie mroczne, dobrze to ujęłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w Wenecji w zeszłym roku. Tak, masz rację - szkło wenecki i maski to najpopularniejsze pamiątki :)
    A co samej Wenecji to z jednej strony zachwyca pięknem zabytków ale gdy wyjdzie się poza plac św. Marka i pójdzie hen waskimi uliczkami to można sie zdziwić... A byłaś w "czerwonej" dzielnicy?? Tam gdzie wciąż można spotkać sierp i młot oraz podobizny Hitlera czy Mussoliniego.Ciekawe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Taką białą, może kilka (z ostatniego zdjęcia), chętnie powiesiłabym na mojej brązowej ścianie. Myślę, że ładny komplet do żyrandola "barocco (??)". :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Susanna, niestety nie, już żałuję :)

    Motylica, no nie wiem, trudno mi to sobie wyobrazić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio jedna z klientek opowiadała mi o Wenecji- fajnie, że mogę jeszcze sobie o tym u Ciebie poczytać i pooglądać to o czym ona mi mówiła :)

    OdpowiedzUsuń